torrent, chello en thomson

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• damasterman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022

damasterman

student TU/e;

Topicstarter
ik heb chello classic. Gebruik azureus voor torrenting. Alleen na verloop van tijd hangt mijn modem. Wat kan ik doen?????? Ik heb iets gelezen van max connecties / uploadsnelheid. Kan iemand me dat verduidelijken...

bvd dennis

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Aantal connecties dat gemaakt kan worden met je pc (met je torrent client) is in je torrent client in te stellen.

Ik neem aan dat je eerst zelf in jouw (welke ?) client gaat kijken...?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Killion
  • Laatst online: 16-02 09:25
Chello heeft neem ik aan een Modem bij geleverd? Deze heeft een max aan upload en download snelheid.
Ik neem de mijne als voorbeeld.
Mijn modem kan maximaal 7942 KB als download snelheid aan. (Goed voor 800 kb\s download speed) en een upload speed van 4 mbit
Mijn abbo is 8mbit down, 1mbit up
Ik download dus maximaal met 800 kb, en upload met 80-90.

Ook al heb je een abbo voor 10mbit down, kun je vanwege je modems capiciteit enkelt 800 kb\s per seconden halen.
;----

Wat bedoel je met hangen?

• CookiePower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02 20:13

CookiePower

Heeft iemand mijn bal gezien?

Ik vermoed dat de verbinding af en toe even weg is. Of eerder, heel vaak. Heb ik zelf ook last van, maar ik heb nog niet met het aantal connecties gerommeld.

Verwijderd

dat probleem herken ik ook. Je verliest internet connectie na een poosje downloaden met torrents. Modem moet dan eerst reset worden zodat je weer internet krijgt.

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:54
damasterman schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:21:
ik heb chello classic. Gebruik azureus voor torrenting. Alleen na verloop van tijd hangt mijn modem. Wat kan ik doen?????? Ik heb iets gelezen van max connecties / uploadsnelheid. Kan iemand me dat verduidelijken...

bvd dennis
Ik heb precies dezelfde confix en hetzelfde probleem dat ik na een tijdje azureussen niet meer kan internetten. Even de tranfers op pause zetten verhelpt het. Ik ben nu aan het proberen of het helpt als ik het maximale aantal "outbound connection attempts" op 8 zet ipv 10.

• Bramm
offtopic:
hebben jullie ook dat je pc ontzettend traag wordt en ontzettend gaat HD-swappen na een tijdje azureussen? Volgens mij loopt het RAM geheugen dan vol (ik heb hier 512mb)

• damasterman
  • Laatst online: 03-02-2022

damasterman

student TU/e;

Topicstarter
nou met crashen bedoel ik dat ik inderdaad geen internet meer heb. Iemand suggesties? Iemand ook dezelfde problemen met andere torrent clients

• Bramm
azureus staat hier nu al sinds mijn vorige post aan, en ik kan nog steeds internetten.

Ga naar Tools -> Options. Vul bij "Max simultaneous outbound connection attempts" 8 in ipv 10.
Ik zal over een tijdje nog eens kijken of ik nog steeds kan internetten.

Verwijderd

Dat is nog niks...

Ik heb zelf ook die Thomson modem en doordat ik zoveel download blijft ie door de warmte steeds hangen. kan ik weer de stekker in en uit doen..

Geen zin om een Fan erop te zetten ofzo...

Wie weet er een efficiente en stille oplossing voor dit??

(en aub geen opmerkingen van download minder ofzo..)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 16:57 ]

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

download minder :P

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:58
Bramm schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:17:
offtopic:
hebben jullie ook dat je pc ontzettend traag wordt en ontzettend gaat HD-swappen na een tijdje azureussen? Volgens mij loopt het RAM geheugen dan vol (ik heb hier 512mb)
Draai je toevallig Zonealarm firewall? Die heeft in versie 5 (pro en free) een enorm memory leak in combinatie met p2p programma's. Na een dag Azureus draaien slokte vsmon.exe bij mij ongeveer 250mb geheugen op.

• Bramm
nope, geen zonealarm

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:56:
Dat is nog niks...

Ik heb zelf ook die Thomson modem en doordat ik zoveel download blijft ie door de warmte steeds hangen. kan ik weer de stekker in en uit doen..

Geen zin om een Fan erop te zetten ofzo...

Wie weet er een efficiente en stille oplossing voor dit??

(en aub geen opmerkingen van download minder ofzo..)
Warmte? Lijkt me sterk ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

limoentje schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:30:
[...]

Warmte? Lijkt me sterk ...
Jazeker..

Ik kan geen andere oorzaak vinden..

Internet verbinding word niet verbroken met chello..
Maar de modem hangt en dus geen up of download meer.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ik ken het probleem nl :) Warmte nog nooit aan gedacht ... even de stroom eruit en erin (geen wachttijd) en het is weer klaar ... dan zou ie door warmte toch 5 min daarna meteen weer moeten crashen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ik heb een aantal weken geleden hetzelfde gehad. Dacht ook dat het aan torrent lag. Maar het bleek achteraf dat UPC zelf wat veranderd had in het kastje buiten. Hierdoor had ik een te zwak signaal waardoor het internet soms wegviel. Monteur is er bij geweest, heeft buiten wat veranderd en sindsdien doet die het weer perfect.

Je kan hier kijken. Dit is de diagnose pagina van je modem zelf. De waarde van Received Signal Strength moet lager zijn dan -15 dBmV. Als dit hoger is dan -15 moet je UPC bellen en een monteur langs laten komen.

Dit was het bij mij, misschien is het bij jou iets anders.

Verwijderd

Dus <- -15dBmV?

Mijne is 0.0 / 0.1 dBmV

Verwijderd

Die van mij nu -13.4 dBmV. Zal wel te maken hebben hoeveel meter kabel er tussen het verdeelpunt en je CAI aansluiting thuis zit. Maar alles onder de -15 was goed zei de monteur.

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

ik gebruik geen torrent, maar ik herken het probleem. Sinds dat ik gebruik maak van het nieuwe modem heb ik regelmatig dat ik het modem moet resetten omdat ik geen internet meer heb. Je bent absoluut niet de enigste want bij mij in de buurt zijn er ook meerdere die precies hetzelfde probleem hebben.

Received Signal Strength: -3.0 dBmV

[ Voor 7% gewijzigd door MVC op 27-07-2005 19:25 ]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hmm zo komen we ergens :)

-13 dBmV hier, en ook last van de problemen...

[ Voor 4% gewijzigd door roelio op 27-07-2005 21:31 ]

Verwijderd

onder -15
is toch minder als -15
dus alles na -15
-16, -17, -18 etc..

?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Powersmash heeft et over waardes onder -15 dus dat neem ik aan ja :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit hoeft niet per se aan de modem te liggen. Ik heb een Thomson TCM390 en merk ook dat bij zwaar torrentgebruik de verbinding problemen krijgt. Maar het gaat bij mij een stap voor de modem, bij mijn el-cheapo Edimax broadband router fout. Dat ding kan de verbindingen niet aan :/

Als je echter router kunt uitsluiten (maw PC direct op modem aansluiten) en het probleem blijft, en je modem krijgt genoeg ventilatie (er hoeft geen ventilator op gericht worden, maar je moet ervoor zorgen dat er niets op de ventilatiegaatjes op de bovenkant ligt), dan is er misschien wat mis met modem. Bel UPC, leg situatie voor en kijk of er iets passends gevonden kan worden.

(Let op dat je zowat als eerste vraag gaat krijgen of je een router ertussen hebt hangen. Juist omdat een brakke router dit soort probleem kan veroorzaken, zal UPC nooit een monteur aansturen als je die niet eerst grondig hebt uitgesloten, dus bellen met router ertussen heeft geen zin)

Mbt die signaalwaardes, Powersmash bedoelt het goed maar drukt het verkeerd uit.

Alle waardes boven de -15dBmV zijn goed, dus

0dBmV
-1dBmV
...
-14dBmV
-15dBmV

zijn goed

;)

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 28-07-2005 12:20 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik had dit ook met een copperjet modem bij adsl, alleen kan je die niet resetten door de stekker eruit en erin te doe... Hij is dus kapoet :(
Pagina: 1