Dit hoeft niet per se aan de modem te liggen. Ik heb een Thomson TCM390 en merk ook dat bij zwaar torrentgebruik de verbinding problemen krijgt. Maar het gaat bij mij een stap voor de modem, bij mijn el-cheapo Edimax broadband router fout. Dat ding kan de verbindingen niet aan
Als je echter router kunt uitsluiten (maw PC direct op modem aansluiten) en het probleem blijft, en je modem krijgt genoeg ventilatie (er hoeft geen ventilator op gericht worden, maar je moet ervoor zorgen dat er niets op de ventilatiegaatjes op de bovenkant ligt), dan is er misschien wat mis met modem. Bel UPC, leg situatie voor en kijk of er iets passends gevonden kan worden.
(Let op dat je zowat als eerste vraag gaat krijgen of je een router ertussen hebt hangen. Juist omdat een brakke router dit soort probleem kan veroorzaken, zal UPC nooit een monteur aansturen als je die niet eerst grondig hebt uitgesloten, dus bellen met router ertussen heeft geen zin)
Mbt die signaalwaardes, Powersmash bedoelt het goed maar drukt het verkeerd uit.
Alle waardes boven de -15dBmV zijn goed, dus
0dBmV
-1dBmV
...
-14dBmV
-15dBmV
zijn goed
[
Voor 10% gewijzigd door
dion_b op 28-07-2005 12:20
]