Toon posts:

Faxen naar een fax apparaat via een proggie mogelijk??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek achter een software die faxen kan versturen via een netwerk fax apparaat. kan dit en zoja, met iedere fax apparaat??

edit: het is een ricoh aficio 270 super G3

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 12:33 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt ? Je wilt een digitaal document versturen naar een analoge fax?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, ik zou graag bijvoorbeeld een word document sturen naar de fax zodat de fax die dan effectief faxt.

• Herby

Herby

Stalknecht

Waarvoor is die fax dan nog nodig kijk eens naar rightfax

Verwijderd

Topicstarter
omdat wij hier binnen een bedrijf zitten en we werken met voip telefoons en niemand heeft een persoonlijke telefoon of faxlijn, ik had dit graag via een extra software opgelost.

• Herby

Herby

Stalknecht

Nogmaals bekijk rightfax dan zet je gewoon een server op. Clients kunnen alles dan gewoon faxen via de server alleen de server heeft dan een telefoonlijn nodig.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, ik heb het juist bekeken en dit is inderdaad een goeie oplossing, thx voor de info

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon winfax gebruiken. Modempje er aan en klaar. Maar googlen op "fax software" werkt in jouw geval ook hoor :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Daar is gewoon een software-fax voor.... Stukje software wat in combi met een modem/isdn-kaart in een server als centrale fax-server draait. Het schijnt ook te kunnen via rcapi, iets wat bijvoorbeeld door een Cisco 801/803 ondersteund wordt. Dat is zeg maar een stukje software voor isdn, terwijl de hardware door die router wordt gebruikt.

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Om je misschien op weg te helpen: dit soort functionaliteit zit vaak in drivers ingebakken, ofwel in de printerdriver van het apparaat, ofwel in een aparte faxdriver. Hier op het werk hebben we ook zo'n alles-in-een machine staan (van Kyocera), en die kan vanuit de printerdriver faxen. Gewoon ergens een vakje aanvinken dan je het document niet wil uitprinten, maar naar een bepaald nummer wil sturen. Al moet ik bekennen dat ik het nog nooit heb geprobeerd, want eigenlijk ken ik niemand met een fax. :P
Neem eens een kijkje op http://www.ricoh-europe.c...diumworkgroup/af270.xhtml.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

Zelf heb ik een oplossing staan met HylaFAX.
Werkt echt perfect.
HylaFAX draait op Linux en ik heb een client frontend voor Windows op mijn andere PC's staan.
Kwestie van printen naar die frontend, er komt een pop-up met welk faxnummer waar je naartoe wilt faxen en klaar.
Ik heb dan nog een simpele oplossing staan met 1 ISDN-kaart er in, maar als je een groot bedrijf heb en meer FAX capaciteit nodig hebt, geen probleem met HylaFAX!
Je kan complete FAX-pools maken...
Binnenkomende faxen worden automatisch doorgemailed.

Maar dit is dan wel weer wat anders dan die netwerkfax die jullie al hebben staan.
Maar heeft Ricoh hier zelf geen software beschikbaar voor???

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 12:51 ]

Pagina: 1