Hallo iedereen, ik moest posten want ik vind het antwoord niet.... (analoog met het zinnetje van samson)... [jaja, slap me, tis maandag middag é , plz
]
Probleemstelling:
Ik heb een uitvoerbare JAR file met zelf gemaakte Manifest file. M'n programma voert hij perfect uit, en draait alles wat je wilt.
Nu wil ik echter wel in dat "dos"-achtige console venster m'n System.out.println(...); zien. Daarin slaag ik echter niet via de JAR-file.
ik start via m'n main methode de klasse start op, die afstamt van een JFrame()
Wat heb ik er al aan gedaan:
gezocht in google en hier op gathering op: manifest, jar, system.out.println, java console, ...
maar het enige wat ik soms vind is het gebruik van een System.err.println(...);
nu heb ik dat ook al geprobeerd, maar ik krijg m'n dos venstertje niet. Ik zou deze graag gebruiken als debug info.
Andere oplossingen:
Log schrijven op harde schijf :: zou'k niet graag hebben. gewoon plain alles weergeven in dat venstertje.
Andere plugins installeren :: weer liever niet. ik zou echt dat dos / console venster willen zien met m'n output.
extra info voor jullie:
de manifest file:
Dus mijn vraag:
Hebben jullie tips hoe ik met een uitvoerbare JAR een console venster kan oproepen waarin ik m'n println(..); kan tonen?
EDIT:
ik kan het dos venster krijgen door middel:
Nu herphraseer ik m'n vraag:
Is het soms mogelijk om het console venster op te roepen vanuit m'n java applicatie zelf, a.d.h.v. paramaters via die main string of nog een andere manier.?
Probleemstelling:
Ik heb een uitvoerbare JAR file met zelf gemaakte Manifest file. M'n programma voert hij perfect uit, en draait alles wat je wilt.
Nu wil ik echter wel in dat "dos"-achtige console venster m'n System.out.println(...); zien. Daarin slaag ik echter niet via de JAR-file.
ik start via m'n main methode de klasse start op, die afstamt van een JFrame()
Wat heb ik er al aan gedaan:
gezocht in google en hier op gathering op: manifest, jar, system.out.println, java console, ...
maar het enige wat ik soms vind is het gebruik van een System.err.println(...);
nu heb ik dat ook al geprobeerd, maar ik krijg m'n dos venstertje niet. Ik zou deze graag gebruiken als debug info.
Andere oplossingen:
Log schrijven op harde schijf :: zou'k niet graag hebben. gewoon plain alles weergeven in dat venstertje.
Andere plugins installeren :: weer liever niet. ik zou echt dat dos / console venster willen zien met m'n output.
extra info voor jullie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| import generator.*;
import gui.*;
public class main
{
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args)
{
Start start=new Start();
start.setVisible(true);
System.err.println("debug:");
System.out.println("debug:");
}
} |
de manifest file:
code:
1
2
3
4
| Manifest-Version: 1.0 Ant-Version: Apache Ant 1.6.2 Created-By: 1.5.0_04-b05 (Sun Microsystems Inc.) Main-Class: main |
Dus mijn vraag:
Hebben jullie tips hoe ik met een uitvoerbare JAR een console venster kan oproepen waarin ik m'n println(..); kan tonen?
EDIT:
ik kan het dos venster krijgen door middel:
code:
1
| java -jar "C:\Documents and Settings\krbb\My Documents\htmlGenerator\dist\htmlGenerator.jar" |
Nu herphraseer ik m'n vraag:
Is het soms mogelijk om het console venster op te roepen vanuit m'n java applicatie zelf, a.d.h.v. paramaters via die main string of nog een andere manier.?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 12:39 . Reden: extra info ]