Bedrijfsnetwerk benaderen vanuit thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een thuisnetwerk met meerdere PC´s. Vanuit iedere PC, ook via een draadloos aangesloten laptop, zou ik in kunnen willen bellen op het bedrijfsnetwerk van mijn werk. Het bedrijfsnetwerk is te bereiken via een inbelmodem (RAS). Bestaat er een modem dat ik kan aansluiten op mijn LAN zodat ii vanuit iedere PC een inbelverbinding kan maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Een VPN verbinding misschien :? is wel geen modem maar moet ook de oplossing bieden die jij zoekt.

[ Voor 52% gewijzigd door Herby op 25-07-2005 12:17 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:44

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja en nee; je kan natuurlijk een modem configureren dat die met Dial-On-Demand gewoon inbelt naar werk maar volgens mij zit je dan met een routingverhaal intern bij jou tussen de PC waar je achter zit en de PC die de verbinding maakt.

Zou je aanraden dit aan te kaarten bij je systeembeheerder aangezien RAS meestal beperkingen heeft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 10:09

cor-gijs

Dig further for bigger hole

wanneer het de bedoeling is dat je vanuit alle pc's tegelijkertijd verbinding kan maken met het netwerk, is een lanmodem een idee. Deze kan je in je netwerk hangen en verbinding laten maken met 'iets', om vervolgens deze verbinding te delen met het netwerk. Wanneer je maar met één pc tegelijkertijd verbinding wilt hebben, zou je één computer in je thuisnetwerk moeten voorzien van een modem en een programma als modemshare. Hiermee deel je je modem en hebben alle overige pc's in je netwerk een virueel modem waarmee ze dus in kunnen bellen op het bedrijfsnetwerk.
Dit programma deelt als het ware je com-poort over het netwerk.

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 10:09

cor-gijs

Dig further for bigger hole

HerbyNL schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:16:
Een VPN verbinding misschien :? is wel geen modem maar moet ook de oplossing bieden die jij zoekt.
VPN kan natuurlijk alleen als het bedrijfsnetwerk dit ondersteunt, en uit het verhaal van TS blijkt dit niet het geval te zijn.

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:44

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De vraag is ook (naar mijn mening) of je wel RAS wil gebruiken via een analoog modem. Denk aan maximaal 8 kilobyte per seconde doorvoer en dat misschien dus voor een mailbox van weet-ik-veel-hoeveel-megabyte of PDF's van meerdere megabyte.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26

lier

MikroTik nerd

cor-gijs schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:20:
wanneer het de bedoeling is dat je vanuit alle pc's tegelijkertijd verbinding kan maken met het netwerk, is een lanmodem een idee. Deze kan je in je netwerk hangen en verbinding laten maken met 'iets', om vervolgens deze verbinding te delen met het netwerk. Wanneer je maar met één pc tegelijkertijd verbinding wilt hebben, zou je één computer in je thuisnetwerk moeten voorzien van een modem en een programma als modemshare. Hiermee deel je je modem en hebben alle overige pc's in je netwerk een virueel modem waarmee ze dus in kunnen bellen op het bedrijfsnetwerk.
Dit programma deelt als het ware je com-poort over het netwerk.
Een andere softwarematige oplossing is Spartacom:
http://www.spartacom.com/

edit:
:P modemshare van Spartacom ???

[ Voor 5% gewijzigd door lier op 25-07-2005 12:25 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1