remote admin usr8054

Pagina: 1
Acties:

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Hoi!

Ik wil graag via het internet bij de web-interface van m'n USR8054 willen komen (dus niet via 192.168.123.254). Wanneer ik echter bij de web-interface aangeeft, dat "remote admin" toegestaan is, kan ik vanaf een andere pc echter nog niet bij de router komen. Ik mis waarschijnlijk iets, doe iets helemaal verkeerd, of denk totaal in de andere richting; kan iemand me een eindje op weg helpen?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:16

lier

MikroTik nerd

De enige mogelijkheid om je externe IP adres te benaderen van je interne netwerk, is door een externe proxy server in te stellen in je browser.

Dit is meer dan vaak voorbij gekomen en dus ook heel makelijk terug te vinden !

En mocht dit al van buiten je netwerk zijn, heb je poort 80 geforward naar een intern IP adres ?

edit:
Waarom zou je via Internet bij je web-interface willen komen ????

[ Voor 30% gewijzigd door lier op 25-07-2005 12:22 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
nou, waarom ik het zou willen is een heel lang en vooral ingewikkeld verhaal.... ik wil wel een poging wagen, maar denk niet dat het goed overkomt..
het zit dus zo:
ik zit in een huis met 3 andere bewoners. M'n buurvrouw heeft ADSL genomen, en na overleg hebben we besloten dat we het samen delen (allebei draadloos). Het modem en de router staan echter bij haar op de kamer. Zo eens in de paar dagen kunnen wij allebei niet meer draadloos het internet op; de router wordt nog wel gezien door de netwerk-kaart, maar we kunnen geen nieuw IP adres meer krijgen, waardoor we geen verbinding met internet kunnen krijgen. Op zulke momenten kunnen we ook geen verbinding maken met de web-interface via 192.168.123.254. M'n buurvrouw kan dan met een netwerk-kabel toch verbinding maken met de router, waarna ze de standaard instellingen terugzet door een gesaved config-bestandje terug te zetten. Hierna kunnen we beide weer draadloos het internet op. Dit is natuurlijk het grote probleem, en als iemand weet waar dit door komt en/of hoe we dit kunnen oplossen zou het ook heel handig zijn.

Het terugzetten van de instellingen via het bestandje werkt echter ook voor ons; het probleem ontstaat nu, wanneer m'n buurvrouw niet thuis is. Op zulke momenten zou ik dus graag via internet (op m'n werk of via een internetcafe) toch bij de router willen komen, zodat ik zelf de instellingen terug kan zetten. Normaal gesproken is m'n buurvrouw vaak genoeg thuis, dan fixt ze het wel, maar in vakantie-periodes is ze minder thuis, en tot overmaat van ramp gaat ze in augustus 2 week op vakantie .... Dit is dus de reden dat ik via internet bij de web-interface wil komen; ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd zo...

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:35

Nakebod

Nope.

Ik zou als ik dit lees, eerder eens kijken naar firmware update, en eventueel gebruik van vaste ip adressen.
De vraag is ook nog: als je geen ip meer kan krijgen, en de webinterface niet kan benaderen, doet het internet het dan uberhaupt nog wel. Want als dat niet meer werkt, hoe wil je dan remote inloggen? :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
vaste ip-adressen moeten we misschien maar eens over na gaan denken.... Ook zal ik proberen de nieuwste firmware eens op de router te zetten.

Maar de reden waarom ik denk dat de router nog wel verbinding met internet heeft, is dat als m'n buurvrouw een kabel legt tussen haar computer en de router, ze WEL verbinding met internet kan maken (en met de router), en op deze manier de standaard-instellingen terug kan zetten....

Ik geef toe, dat het grote probleem natuurlijk is, dat we allebei af en toe geen draadloos verbinding met de router/internet kunnen maken. Heeft iemand ideeen over hoe dit op te lossen (behalve de het vaste ip-adres en de nieuw firmware)? Wat voor meer info is er eventueel nog nodig?

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Kabeltje onder de vloer door leggen ?

Of in uiterst geval router vervangen door een beter model

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:41

momania

iPhone 30! Bam!

Meestal, als je remote administration aanzet op een zo'n router, dan veranderd de poort van die web interface.
Kijk eens bij de settings waar je die remote admin aanzet en lees de help daar eens van :)

[ Voor 6% gewijzigd door momania op 25-07-2005 13:07 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
De help lezen helpt niet.... in de help van de router wordt verwezen naar de faq op de support pagina van usr, maar daar staat geen enkele info over remote admin op de usr8045.

Kabeltje onder de vloer leggen zal een allerlaatste optie zijn; draadloos zou gewoon moeten werken, toch?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 13:43

Shuriken

Life is all about priorities

Zit ie niet op poort 8080?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Ja; als ik via de web-interface remote admin inschakel, kan/moet ik 2 dingen instellen: de range van ip's die de router mogen benaderen (heb ik voorlopig maar op "alle" gezet; als alles werkt vul ik hier het IP-adres in, van de pc die ik wil gaan gebruiken om de router te benaderen), en de poort, die standaard op 8080 staat. Meer kan ik niet instellen...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:41

momania

iPhone 30! Bam!

Aan het ip adres te zien van je router, heb je denk ik bijna hetzelfde als ik heb. Bij mij zit de remote admin op poort 88

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1