Toon posts:

advies gezoch voor een systeem om foto's op een netwerk te z

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij gebruiken op het werk uitsluitend citrix terminals.
tot nu toe hadden we foor foto's de volgende oplossing:
Mavica Camera (met floppies)
Dos pc met netwerkkaart en een batch menu om de foto's te copieren naar het netwerk.

Dit werkt allemaal perfect, de DOS pc is veilig, de mavica is lekker groot en eventueel kunnen floppies ook via de interne post verstuurd worden.

we hebben nu een nieuw gebouw en hebben een nieuwe camera nodig. helaas zijn de mavica's niet meer te koop.
ik zoek nu naar een nieuwe oplossing hiervoor. ik kan natuurlijk een normale camera kopen maar dat heeft de volgende problemen:
  • alleen via een usb kabel kan je rechtstreeks de foto's overzetten iets dat kwijt kan raken
  • je kan de foto's niet even meegeven aan iemand
  • sd kaartjes zijn wat diefstalgevoeliger (dit is op te lossen door kleine kaarten te kopen mar ze blijven natuurlijk erg klein en zo meegenomen.)
  • met een grote kaart (32mb tov. 1.4mb) zullen mensen geneigd zijn grotere foto's te maken wat weer grotere emails veroorzaakt
  • je hebt een volwaardige PC nodig om geheugenkaarten of de camera uit te lezen, dus met updates/virusscanner ect
  • ik zal wel iets vergeten zijn
Al met al ben ik niet echt enthousiast over deze oplossing.
Ik zat zelf aan bijv een Mac mini te denken, dan heb ik in ieder geval geen last meer van virussen en andere rotzooi en kan je gemakkelijk instellen dat ze alleen de gewenste applicatie mogen starten (in tegenstelling tot windows werkt dit ook echt). en dan toch maar een gewone camera erbij.
kosten, 499 voor de mini en 200 voor de camera en lost nog bijna geen problemen op.

heeft er iemand hier een betere oplossing? (Camera met utp/wifi aansluiting voor FTP?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:55

samo

yo/wassup

Je zou kunnen denken aan een webbased photo hosting systeem om foto's uit te wisselen. Daarin kan je misschien zelf een limiet inbouwen zodat foto's niet te groot zijn. Misschien kan je een speciale pc neerzetten, die alleen toegang heeft tot de photo hosting site en een usb poort heeft. (Dus geen verdere netwerk toegang). Bijvoorbeeld een mac.
Maar een ideetje......

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana