Toon posts:

Scherm laptop pikkedonker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm van mijn laptop is sinds een tijdje zo goed als zwart geworden, maar als ik er een lamp op richt dan zie je nog wel gewoon de windows achtergrond ed. Ik heb het vermoeden dat de backlight gesneuveld is al weet ik dat niet 100% zeker. Tegelijkertijd zijn namelijk ook mijn capslock, numlock en andere lampjes naar zijn grootje. In datzelfde rijtje zit ook het lampje wat aangeeft of de laptop aan staat en die doet het nog wel. Het gaat hier om een NEC Versa P520 die volgens mij nog geen 2 jaar oud is.

Ik heb al met de callcenter van NEC contact gehad en zij schatten de kosten op ongeveer €300,-. Daarom vroeg ik me af of ik zelf makkelijk vast kan stellen waar het probleem zit en of je onderdelen voor een laptop als deze ook los kunt kopen. Of zijn er ook "sterk in elk merk" laptop reparateurs waar je voor een wat normaler bedrag je laptop kunt laten repareren? Ik werk overigens nu nog steeds op de laptop (met een monitor eraan) dus verder is er niets kapot gegaan aan de laptop.

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-08 15:09
Tot zo ver ik weet zitten bij de laptop alle onderdelen muur vast op het moederbord.
In iedergeval bij een packardbell: Is er iets stuk? Moet het gehele ding vervangen worden (dus beldscherm, moederbord etc)

Geen garrantie?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-07 17:39

samo

yo/wassup

Ik heb hier op werk nu en dan wel eens een IBM monteur over de vloer gehad. Veel dingen zijn wel vervangbaar maar het is niet makkelijk. Hetgeen dat ik van mee te kijken geleerd heb, is dat je veel moet oefenen voordat je het zelf kan.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-11-2025

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Hey, eindelijk een vraag die ik weet ;)

Backlight LCD PCB'tje is stuk, heb ik ook gehad bij mijn Thinkpad. Ik heb er eentje liggen als je wilt. Had er 1 besteld, kreeg er twee. Ze zijn 37 euro excl. op de site van IBM, die van mij magje voor 35 incl. hebben ;)

CBD olie kopen , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-11-2025

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Kleine P.S. dit pcb'tje is wel erg gemakkelijk vervangbaar hoor ... 5 minuten issie los. Nog eens 5 minuten en hij zit er weer in zonder al te veel dingen loshalen e.d. En... oops, je hebt een NEC ... Dus sorry, geen backlight LCD printje dus , sorry ....

[ Voor 22% gewijzigd door gertjanvdheuvel op 25-07-2005 12:02 ]

CBD olie kopen , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Verwijderd

Topicstarter
samo-arne schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:49:
Ik heb hier op werk nu en dan wel eens een IBM monteur over de vloer gehad. Veel dingen zijn wel vervangbaar maar het is niet makkelijk. Hetgeen dat ik van mee te kijken geleerd heb, is dat je veel moet oefenen voordat je het zelf kan.
Daar was ik al bang voor. Het is een redelijk nieuwe laptop dus dat maakt het vaak al een stuk moeilijker dan bij een oude. En waar ik een beetje bang voor ben als ik het zelf probeer is dat ik nog meer stuk maak, waardoor ik hem alsnog bij NEC moet laten repareren.

Maar zijn er geen bedrijven die laptops van elk merk voor je repareren? Als ik hem namelijk door NEC laat repareren dan kost het een hoop geld en ik ben hem gelijk een week kwijt...

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-08 15:09
Denk dat je je laptop bij elke reparateur wel een tijd kwijt bent.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ongeveer 2 jaar oud en defect?? Ik zou een informeren bij de Consumentenbond, maar ik gok een redelijk kosteloze reparatie door NEC aangezien er een verschil is tussen "standaardgarantie" en "minimale levensduur".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1