Toon posts:

Welk moederbord..

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben een nieuwe PC aan het samenstellen. Ik ben geen overclocker maar wil wel gewoon een goed en snel systeem met alle mogelijkheden(wie weet heb ik over 4 maanden wel zin in overklokken)..Nou heb ik alle reviews gelezen en kwam ik uit op het moederbord van Asus..Die A8N Deluxe SLI...Alleen zag ik op de site van Asus dat er nu een Premium versie uit is, met als extra's die heatpipe blabla en de mogelijkheid om vanuit XP die SLI aan te sturen...Nou is die Premium 40 Euro duurder..Is dat het waard?

En als jullie vinden dat die moederbord niet geschikt is voor mij dan hoor ik het natuurlijk ook graag..

Ter info, ik ga er tweemaal 512MB geheugen op gooien, een Athlon 64 3000+ en een Asus GeForce 6600GT videokaart..(ik zet er eerst 1 op, later dit jaar koop ik een tweede om van die SLI gebruik te gaan maken)..

Ik kijk uit naar jullie reacties :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

[rml][ Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 9[/rml]
dat kan je beter hier vragen denk ik, er is niet voor niets een grote asus a8n deluxe sli topic ;)
en volgens mij zet je bij de nieuwe de sli aan in het bios.
en aansturen doe je zowiezo in windows via de forceware drivers maar dat is met allemaal.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat had ik gezien. Ik dacht alleen dat de keuze tussen de Deluxe en Premium daar niet tussen paste..Ik heb namelijk geen ervaringen met deze moederborden maar wil gewoon weten of die Premium nou een verbeterde versie is van de Deluxe, en of die verbeteringen de aanschaf(en dus de duurdere prijs) waard zijn...

Verwijderd

Ik kan je iig vertellen, die 'gewone' deluxe heeft een fan die veel lawaai maakt :X Als je dus van plan bent om een stil systeem te nemen moet je zeker voor de premium gaan :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je nu al weet dat je over een tijdje wil gaan overklokken: http://www.tomshardware.com/motherboard/20050531/index.html

Resultaat: DFI LANParty NF4 SLI-DR

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Een stil systeem is voor mij zeker belangrijk want mijn zoontje van anderhalf slaapt onder mijn hardcore games rooms. Als hij wakker wordt 's nachts dan wordt mijn vrouw kwaad en dan is mijn hardcore game avond naar de klote..Dus ja, stilte is belangrijk..

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

het enigste verschil is dus dat je geen aktieve koeler hebt maar dus die heatpipe konstruktie.
aangezien er veel fans uitvallen op de normale (hoewel ze er nu een andere koeler opzetten) is die heatpipe mischien wel wat.
en over dat sli kiezen in windows.
wat heb je er eigenlijk aan ?
je hebt sli of niet, je gaat echt niet heel de tijd heen en weer switchen.
je zet hem in sli als je de 2de kaart erbij doet en verder zit je er toch niet meer aan.
dus ik vindt dat het het extra geld niet waard is.
want een andere koelertje voor de normale of deluxe is echt geen 40 euro.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Interessante link...Vooral die opmerking van gelijk die twee videokaarten erin, in plaats van later upgraden..Alleen moet ik dan tweemaal een Geforce 6600GT kopen en die dingen zijn fucking niet goedkoop..Ik dacht eigenlijk er nu een nieuwe in te zetten en later een tweedehandse te scoren..

Verwijderd

Topicstarter
Aha...Dat van die SLI aan en uitzetten is inderdaad een goed punt..Je doet die tweede kaart erin zet hem op SLI en thats it...Waarom zou je hem weer terug willen zetten? Dat doe je dus niet..

Dat koelen is wel een voordeel alleen zeg jij dus: Deluxe kopen, andere koeler erop en dan ben je voor minder klaar...

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 10:58:
Interessante link...Vooral die opmerking van gelijk die twee videokaarten erin, in plaats van later upgraden..Alleen moet ik dan tweemaal een Geforce 6600GT kopen en die dingen zijn fucking niet goedkoop..Ik dacht eigenlijk er nu een nieuwe in te zetten en later een tweedehandse te scoren..
Je kan later een tweede kopen, maar dat (voor de veiligheid) moet je wel een kaart vinden van hetzelfde merk, hetzelfde type en ook nog dezelfde revisies GPU, MEM, PCB... Dat kan wel eens tricky worden...

Verwijderd

Topicstarter
Ok ok..zijn allemaal dingen waar ik nog niet aan gedacht hebt..Eigenlijk moet ik dan maar meteen twee videokaarten kopen..Shit..Daar gaat mijn budget hahaha...Even mijn vrouw bellen..

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:03:
Ok ok..zijn allemaal dingen waar ik nog niet aan gedacht hebt..Eigenlijk moet ik dan maar meteen twee videokaarten kopen..Shit..Daar gaat mijn budget hahaha...Even mijn vrouw bellen..
Bel meteen voor een goede voeding; 2x VGA + mooi 939-CPU = goede/stabiele voeding regelen en die zijn ook niet goedkoop.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding had ik ook over nagedacht, en aangezien ik voor deze behuizing kies:

Thermaltake Soprano VB1000SWS (ATX, Geen PSU, Window, Zilver)

Die heeft geen PSU dus gekozen voor deze voeding(zelfde merk, ik dacht dat is altijd goed):

Thermaltake Silent Purepower W0063, 460W (ATX12V 2.0)..

Alleen las ik hier op Tweakers dat deze erg goed is:

Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450W (ATX)/Thermaltake Silent Purepower W0063, 460W (ATX12V 2.0)

Wat is beter denk je?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:50:
De voeding had ik ook over nagedacht, en aangezien ik voor deze behuizing kies:

Thermaltake Soprano VB1000SWS (ATX, Geen PSU, Window, Zilver)

Die heeft geen PSU dus gekozen voor deze voeding(zelfde merk, ik dacht dat is altijd goed):

Thermaltake Silent Purepower W0063, 460W (ATX12V 2.0)..

Alleen las ik hier op Tweakers dat deze erg goed is:

Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450W (ATX)/Thermaltake Silent Purepower W0063, 460W (ATX12V 2.0)

Wat is beter denk je?
Coolermaster voeding is beter...

Let je op met je kast; ik ben zelf overgestapt op een Stacker omdat een "gewone" tower qua diepte niet voldoet... Afhankelijk van de lengte/type van je VGA-kaart zit je al snel met kabels in de weg richting je drive-bays.

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 25-07-2005 12:07 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 16:49
Lees: PMG FAQ

En in het A8N-SLI topic is genoeg te vinden over de features van het bord (waardoor je dan kunt besluiten of het de meerprijs t.o.v. de goedkopere varianten wel waard vindt) :) Iig is het niet de bedoeling dat we jou gaan vertellen of het 't waard is ja of nee, da's namelijk vreselijk persoonlijk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.