Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik ga volgende week voor een jaar varen en heb dus 2 nummers gehad voor nood die aan boord zijn, maar ik weet dat dit duur is dus wilde ik weten hoe duur dit is.

Op de T-Mobile site staat netjes dat het 7,50€ kost per minuut. Nu wil ik het ook weten vanaf een KPN lijn dus ik de automatische infolijn gebeld. Die herkende allebei de nummers niet.

Toen maar een medewerker gebeld, die weer rond gebeld maar daar konden ze ook niet achter komen. Ik kreeg het nummer van het hoofdkantoor die moesten het wel weten. Dus ik daarheen gebeld, maar de telefooniste snapte er helemaal niks van dus werd ik doorverbonden naar de statelliet provider. Na een engelsman aan de telefoon te hebben gehad die mij wij doorverbinde naar een andere engelsman van de customer service, kreeg ik te horen dat ik KPN moest bellen!

Dus ik nog een keer bellen maar die telefooniste wist anders ook niks!

Iemand enig idee hoeveel dit kost? Ik kan wel een minuut bellen naar een schip en dan op mn afschrift kijken maar daar is het een beetje te laat voor, en als ze de tarieven kunnen rekenen waarom kunnen ze ze dan niet opzoeken :?

Het gaat om deze 2 nummers:
00-871 - 324437000
00-871 - 1302500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 13:36

Nss

The Dude Abides

Wat is de satelliet provider? Volgens de site van KPN kost bellen naar Iridium € 7,83 (€ 5,48 met voordeelnummer) en naar Thuraya € 7,21 (€5,04 voordeelnummer). Globalstar en Inmarsat staan niet op site, maar zullen ongetwijfeld ook wel in die richting zitten.

[ Voor 44% gewijzigd door Nss op 25-07-2005 17:58 . Reden: Thuraya toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Pff ik neem aan Inmarsat ja, weet niet 100% zeker, misschien is dat allemaal weer anders geworden... Ik zal het eens nazoeken maar deze richtprijzen komen er wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Oei, slechte beurt van moeders KPN
Die ene is een Inm-B (of F) en die ander een Mini-M zo te zien.

Je hebt waarschijnlijk met Xantic (www.xantic.net) aan de telefoon gehangen, en die kunnen je niets vertellen omdat het letterlijk het doorbereken tarief van KPN is, zij routeren het verkeer via de LESO naar de mobiel.

De prijzen zijn ongeveer $4 InmB, 3$ Inm-mM.
Aangezien het enkel voor nood is zou ik er niet teveel aan trekken, je kan immers terugbellen.
Ik zou jou welaanraden na te vragen welke provider (Leso) je schip gebruikt en je een beetje inlezen over de pre-paid opties (chatcards) of de policy en antuurlijk over de e-mail opties aan boord.
Als je een Marine gast bent, dan heb je wel email, maar zorg dat je een laptopje hebt.

Als je echt allemaal wil weten op de cent dan kan ik als mede tweakert hier wel eens rondvragen.
('k werk er dus bij xantic (nog))

Even ter referentie, bellen met de sat. telefoon is in 90% van de locaties goedkoper dan naar huis bellen met je roming nederlandse gsm abbo.

[ Voor 4% gewijzigd door ReLight op 25-07-2005 21:10 ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ok bedankt, het gaat inderdaad alleen om uiterste nood...

Ik ben geen marine gast, op cruise schip van de holland amerika lijn ga ik er een jaar vandoor.
Ik heb wel mijn marcom A gehaald maar ben veel alweer kwijt (shame), maar hoe zit het met faxen precies? Ik weet dat je met e-mail per zoveel bits betaald maar een fax ook? Een fax is toch een foto kopie en geen losse karakters die die doorstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Een Fax is data-minuten, en dat is een ander (minuut) tarief. Ook hebben deze dingen starttarieven, en incrementen van een aantal seconden (tikken)

Een A4 fax is ongeveer een factor 150 groter qua data dan een plain e-mail. Verstuur dus ook nooit een fax image als e-mail :) (alhoewel 'we' dat graag zien natuurlijk.)
'k weet niet of de HAL een klant is.

Marcom-A : Helaas zijn alle radio opleidingen vreselijk achterhaalt, de meeste (zelfs militaire op KIM) bevatten niets over de neiuwe generatie sat systemen Inmarsat-F, BGAN, mail aan boord etc. Terwijl het in operations allemaal crusiaal is, en enkel toenemend. Je mag geeneens een amerikaanse haven meer in als je niet van te voren per mail of inline vanaf het schip je NOAD hebt ingediend (Notice of Arrival & Departure)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Bedankt voor de info ReLight, BGAN en In-F heb ik nog nooit van gehoord nee, ik ga dan ook dit jaar pas voor het eerst varen dus ik ga eens rondkijken wat ze allemaal te bieden hebben. Ik weet wel dat ze een behoorlijke internet verbinding hebben liggen die niet eens zoveel kost per uur om te gebruiken, dus genoeg interessants voor mij om uit te zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:31
Aan boord ligt een draadloos netwerk waar je toegang per tijdseenheid kunt kopen.
De prijzen vallen nogal mee heb ik gehoord.
Dit werkt een stuk makkelijker dan emailen via de inmarsat terminal.
Verder is in telefooncellen bellen met prepaid kaarten en collect-call altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Yup aan boord van cruisers is het altijd beter geregeld. Maar een eigen laptopje (met wifi ?, & cd-dvd) is wel een must voor de moderne opvarende tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
ReLight schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:09:
Yup aan boord van cruisers is het altijd beter geregeld. Maar een eigen laptopje (met wifi ?, & cd-dvd) is wel een must voor de moderne opvarende tegenwoordig :)
Ja die heb ik wel, zowiezo verplicht voor school. Ik weet alleen dat er internet is, of er ook wifi is op de crew dekken weet ik niet... Het is een vrij oud schip (1992) dus ik verwacht niet te veel. Ach ik kom er ook om te varen/leren niet om te internetten :P

Ik zit er wel over te denken om verder te gaan in de communicatie want dat is best wel hot onderwerp aangezien de ontwikkelingen doorvliegen! Zijn daar nog bekende/leuke opleidingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Yup, vooral op hts/uni niveau heb je wel een en ander. Ik weet enkel niet goe dat heet, zal een afslpitsing van electo & werktuigbouw zijn.
Het gaat voor de toekomst eigenlijk 2 kanten op: echte radio techniek, en sateliet spul en dan netwerk en IT spul.
Alles wordt VIOP achtig en da's meer netwerk dan radio (RF) techniek.

Pagina: 1