Toon posts:

Vraagje Celeron koeling + thermal sensor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

op mijn BE6 zit een thermal sensor, die zit tussen de CPU en de heatsink in, en hij doet het ook goed, maar ik heb toch 1 vraagje.

Als die thermal sensor tussen de heatsink en de processor inzit, dan is het contact tussen de heatsink en de CPU toch niet goed?

't is toch de bedoeling dat het contact maximaal is? met zo'n sensor ertussen klopt dat toch niet? Of is dat anders bij dit soort mobo's..?

Verwijderd

Topicstarter
Kom kom, moet iemand toch weten, zo moeilijk is het voor jullie niet :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Weet nou echt niemand dit??? :'(

Verwijderd

Bwahahahahaa

Die sensor hoor niet TUSSEN je cpu en koeler ! *D *D

Je koeler moet op je cpu, en de sensor kan tegen de zijkant van de core gemonteerd worden.

OMG, nieuwbies......

Verwijderd

Topicstarter
kan ik dat ergens op een website vinden waar ie precies moet?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

LOL :D

Verwijderd

Topicstarter
Leuk he? iemand uitlachen omdat ie toevallig iets niet goed heeft zitten in z'n pc? :( :r

Als je het antwoord nou weet he, zeg het dan gewoon, en ga niet lopen lachen, daar maak je geen vrienden mee hoor :(

:r

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op zondag 14 januari 2001 22:43 schreef Barracuda het volgende:
Leuk he? iemand uitlachen omdat ie toevallig iets niet goed heeft zitten in z'n pc? :( :r

Als je het antwoord nou weet he, zeg het dan gewoon, en ga niet lopen lachen, daar maak je geen vrienden mee hoor :(

Gelijk heb je.

De sensor kan best tussen de cpu en de koeler in, zolang ie maar niet op de core zit! De core steekt een stukje uit boven de rest van het oppervlak en als je sensor plat genoeg is, kan ie mooi precies naast de core tussen het oppervlak en de koeler geklemd worden.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar,

het was toch de bedoeling (Tenminste bij mijn vorige pc was dat wel zo, pentium1)
dat de heatsink 100% contact had met de CPU?

Is dat bij een celeron anders dan?

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 11:09

B4tman_DH

To the Bat.....

Nee, dat is anders een pentium 1 wordt warm over het gehele oppervlak (bovenkant).
Bij de celeron wordt alleen het uitstekende deel (de core) warm, das dus ook de plek waar je je cooler opplaats.
Als je hem erop hebt zitten kan je naast de core er tussen (cpu en cooler) door kijken DAAR moet je dus je sensor plaatsen
dat past precies en krijg je het beste Temp. resultaat :)

g()()D luck 8-)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Op zondag 14 januari 2001 22:43 schreef Barracuda het volgende:

Maak je niet dik :D

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

leuke nick...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:22
waarom nu weer oude topics naar boven halen...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

ja...vraag ik me ook af :?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Op je koeler zo dicht mogelijk bij de core. daar hoort ie thuis. Hij mag het koelproces tussen heatsink en core niet tegen werken. Suc6 :7

Meh ...

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

In een Celeron zit toch al een sensor. Gebruik die losse gewoon om je video-temp in de gaten te houden, of je HDD's ofzo. Daar heb je veel meer aan.

edit:
oude koe zie ik net...

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1