Toon posts:

IRQ toewijzingen op msi k7t-pro ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik mijn IRQ toewijzingen op dit plankje kan veranderen? Ik zit met vijf apparaten op mijn irq 9 waaronder mijn modem. Dit zorgt wel eens voor bevriezen bij afsluiten of in de programma's of als ik mijn usb webcam start. Of moet ik er gewoon een 300w voeding inschroeven?Op zich lijkt me dat niet nodig want bij 3d-mark 2000 is er niets aan de hand. Alleen modem gebruik met voor of na USB of cd-rom

Verwijderd

Moet je gewoon andere sleufjes gebruiken.
Beter niet slot 1 omdat die vaak shared met AGP Ik gebruik alleen slots 3, 4 en 5 en heb geen enkele gesharede irq. Ik heb wel mijn compoorten in de bios uitgezet, die gebruik ik toch niet, en dat geeft een irq-tje vrij.
Config: slot 3 10mbit netwerkkaart
slot 4 sblive
slot 5 100 Mbit netwerkkaart
Dus ff heen en weer schuiven totdat het goed is. Trouwens AMD geeft op zijn site aan dat je het beste steeds 1 pci slot kan bezetten en dan herstarten, daarna pas volgende, weer herstarten, volgende etc. Ik weet niet goed waarom ze dit zeggen, het werkt wel goed, kost alleen wat meer tijd.

Edit: had ff niet helemaal goed gelezen, ik heb de pro 2/a hoeveel pci slots heb jij?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die com poorten voorlopig nog wel nodig omdat ik nog een modem heb op com3.Die IRQ voor com 2 en 4 zou ik wel kunnen missen. Het komt ook door die viadrivers. irq holder voor pci steering heb ik drie keer op 9, 10 en 11. Plus de audio controller voor de onboard sound en een acpi houder voor pci irq-besturing en een acpi irq houder voor pci sturing ik weet niet wat ik met die zooi moet!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat dus ook te denken om mijn modem van slot 3 naar twee te verhuizen. Misschien schuift hij een irq'tje op. Het probleem zit volgens mij op irq9 hier heb ik het volgende zitten:
-via tech universele host controller pci-usb
-motorola speaker modem
-acpi houder voor pci irq-besturing
-sci irq used by acpi bus

Volgens mij moet die modem op een andere irq, hij loopt vast vaak als ik hem heb gebruikt

Verwijderd

acpi = energiebeheer als je dat niet gebruikt kun je het uitschakelen in de BIOS zou wel eens de oorzaak van het bevriezen kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Waar stond dat ook alweer in de BIOS?

Verwijderd

pci steering zal je altijd bij je pci kaartjes tegen komen, hoort zo, nix aan veranderen. Je IPCA zit in je power management. Was ik nog vergeten die staat bij mij dus ook op disabled, scheelt weer een irq-tje

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, volgens mij was dat het ook (de acpi) wat er dwars zat. Het scheelt bij mij twee irq-tjes! Nu een beetje belasten en afwachten, maar ik heb een goed gevoel hierover. Anders kan ik altijd er nog een 300w voeding inschroeven.( De tv-kaart komt eraan!)

Verwijderd

Topicstarter
De garp is van dat acpi is dat je het helemaal niet mist! Hij zet de monitor nog steeds uit na een half uur nietsdoen. Ik heb de auto slaapstand nog niet gechekt, maar dat boei me ook eigenlijk niet. Het is wel grappig, je ziet nu bij het afsluiten van win98se nog even het schermpje van "het is nu veilig om uw computer af te sluiten". Dat had ik dus eerst niet. Hij zet gewoon nog steeds zichzelf uit, prachtig toch dat windows....Zucht

Nogmaals thanx en lator

Verwijderd

k
Pagina: 1