fortissimo optisch aangesloten, geluid valt weg

Pagina: 1
Acties:

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
Ik heb een guillemot fortissimo via de optisch-digitale uitgang aangesloten op de MD/DAT ingang van mijn receiver (sony str db930). Als ik nu een mp3 file afspeel dan valt het geluid even uit en dit herhaalt zich steeds sneller totdat ik helemaal geen geluid meer krijg. Ik heb in de instellingen van de fortissimo digital uit ingeschakeld en op de versterker selecteert hij automatisch de bemonsteringsfrequentie. Deze ingang moet overigens 48 khz aankunnen volgens de specs, dit is ook de frequentie die de guillemot gebruikt. Dit staat ok op de display van de receiver. Hopelijk weet iemand (xanandu, stan the man?) waar dit aan ligt want ik krijg een beetje buikpijn. Ik heb overigens een zeer oude 233mhz compaq presario met een on-board ess audiodrive die ik in apparaatbeheer heb ge disabled. Volgens mij ligt het aan mijn geheugen (32 mb sdram) dat de altijd 200% belast werd ook al voor het installeren van de nieuwe guillemot drivers, als ik namelijk de windowes media player gebruik gaat het wel goed, behalve als ik de pc nog iets laat uitvoeren dan hapert het geluid ook weer!

een treffende spreuk