Toon posts:

[XP] Achtergrond beveiligen tegen wijzigen*

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een vraagje ik wou graag de achtergrond van een pc 'vastleggen' Ik wil dus niet dat iemand de achtergrond van de PC kan aanpassen. Het betreft een enkele computer met Windows XP prof.

Ik hoop dat iemand hier een idee over heeft.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt de rechten van de gebruiker zo beperken dat hij niets kan veranderen, dus ook de wallpaper niet.
Ik weet alleen niet of de optie "set as wallpaper" vanuit paint of de browser dan ook uitgeschakeld zijn.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien kun je met regedt32 de permissies van registrykey veranderen die de background bijhoudt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

bstpatrick,

Zoals je een tijdje gelden ook eens door Korakal vermeld is, hebben we op GoT een aantal regels die we stellen aan een topic - ik vat de belangrijkste regels even samen:
  • Probeer je probleem of vraag eerst zelf eens op te lossen, google bijvoorbeeld eens naar je antwoord of zoek eens met de GoT search. Kijk ook gewoon eens rond in de programmatuur die je tot je beschikking hebt. Als je er hirmee niet uitkomt - neem dan wel op in je topic wat je zelf al geprobeerd en gedaan hebt en wat daar de resultaten van waren :)
  • Geef duidelijk en helder je vraagstuk of probleem aan. Geef hiebij zo veel mogelijk relevante informatie - ik weet bv. uit je topic start niet eens ofdat je het over een enkele PC hebt, of over een netwerk van 10,000 PC's met 30,000 roaming users, heb je een AD? Een GPO? Wie hebben welke rechten op je PC? Waarom wil je het beveiligen, etc, etc. Geef gewoon veel relevante informatie :)
  • Kies een goede topic titel - in Windows Operating Systems is het verplicht om je topic titel tussen haakjes in je topic titel te zetten, ik pas je topic titel nog even aan - kan jij je topicstart nog even aanpassen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bah, ik haat dit. Type ik een verhaal, ga je dit verhaal nooit meer lezen omdat je niet meer op het forum kan komen :/

Dit topic is gesloten.