Ruis in draadloze koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Heb nu een week of 2 een Philips SBC HP8415

Was eerst reuze enthousiast, maar ik merk sinds kort een erg irritante piep door het geluid heen van m'n versterker, waar ie op aangesloten zit.

Dacht eerst dat het aan het bron geluid lag, maar als ik de koptelefoon loskoppel is het weg. Heb ook alle 3 de kanalen geprobeerd, afstellen, etc. Weinig verschil.

Ik ben dus gaan lopen zoeken, en kwam erachter als ik op verschillende plaatsen stond of m'n hoofd bewoog het minder of erger werd. Iets stort dus.

Als ik ook bijv. de zender verder van de tv plaats wordt het ook minder, zet ik dichterbij wordt het erger. Maar op sommige plaatsen verder van de tv is het weer terug.

Ga nog ff proberen of opnieuw opladen helpt, zoiets stond in de handleiding. Maar vind het een beetje vreemd at dit nu opeens is, terwijl ie de hele nacht heeft opgeladen.

Snap alleen niet waarom dit nu ineens is. Iemand enig idee of suggesties?

Signature?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik denk dat het type hoofdtel. wat je gebruikt een analoge draadloze verbinding gebruikt (ik kon het model zo snel niet vinden).

Analoge draadloze verbindingen zijn altijd onderhevig aan 'storingen' van buitenaf.
Zo'n beetje elk apparaat wat oscilleert kan zijn bijdrage leveren aan het geluid op jouw oor.
Daaronder vallen zo'n beetje alle apparaten die je in huis vinden kan oa:
* babyfoons
* tv's
* magnetrons
* computer/monitor/draadloze muis/toetsenbord
* wlan / wireless audio/video
en zo kan ik nog wel effe verdergaan.

Het gaat hierbij natuurlijk niet alleen om apparaten die bij jouw in huis aanstaan, maar ook bij de buren en verderop.
Als je je hoofdtel op hebt geladen en je hebt verder alle richtlijnen in de manual gevolgd (al een ander kanaal gekozen?), dan ben ik bang dat je ermee zult moeten leren leven.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 25-07-2005 16:00 ]

Alles kan stuk.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Was al bang dat dit zo was, alleen vond het vreemd dat het eerst helemaal niet was en sinds gisteren hoef ik maar een cm te bewegen en je heb of storing of een irritante piep.

Maar bedankt voor de uitleg, ga systematisch maar es dingen uitschakelen/inschakelen en kijken wat et meeste stoort. En buren voor zover ik weet weinig flink storende producten (wifi/draadloze telefoons, etc) dus zal wel iets bij mij zijn.

Signature?