hallo,
vorige keer had ik grootse plannen dan toch maar voor een lan gegaan met 24 man en dit was zeer goed meegevallen
.
Nu zou ik rond december ik weet het is nog lang maar beter vroeg beginnen met plannen dan te laat
, een lanparty willen houden.
Het zou een lan worden van +/- 74 man.
De volgende hardware.
3* Asus gigax 1024p 24*rj 45 1* uplink 1000mb/s
1*Asus gigax 1108 8*rj 45 100/1000mb/s .
2 game servers
p4 3.2 ghz 1024 mb ram 1000mb/s nic
amd sempron 2400+ 512 mb 1000mb/s nic
486 of p1 of andere ouwe pc voor DHCP server (freesco).
Onderbouwing.
Waarom DHCP
vorige keer waren er zoveel problemen met de vaste ip ze konden dit niet instellen
.
Dus moest ik langs elke pc lopen om de instellingen te doen.... En bij +/- 70 lanners is dit niet te doen. zelfs niet met 4....
De opstelling.
De 24 poorts switche worden via de uplink met de Gb switch verbonden.
Op de Gb switch zitten ook de servers en de crew members hun pc's.
Dit lijkt mij de beste oplossing? Of hebben jullie een ander idee?
Stroom
Het word gehouden in een technische school. Dus ik Ga stroom overal in de werkplaatsen tappen.
Maar iemand die daar naar school gaat wist me te vertellen dat sommige van die aparaten dat ze gebruiken 1000watt of meer gebruiken
en dan gebruiken ze er enkele
per werkplaats.
Vorige lan was goed verlopen
Maar was te klein volgens velen en volgens mij ook.
Dus denken jullie dat een aantal van +/- 70 voldoende is of zouden jullie naar 120 man gaan?
alvast bedankt
sebbe
vorige keer had ik grootse plannen dan toch maar voor een lan gegaan met 24 man en dit was zeer goed meegevallen
Nu zou ik rond december ik weet het is nog lang maar beter vroeg beginnen met plannen dan te laat
Het zou een lan worden van +/- 74 man.
De volgende hardware.
3* Asus gigax 1024p 24*rj 45 1* uplink 1000mb/s
1*Asus gigax 1108 8*rj 45 100/1000mb/s .
2 game servers
p4 3.2 ghz 1024 mb ram 1000mb/s nic
amd sempron 2400+ 512 mb 1000mb/s nic
486 of p1 of andere ouwe pc voor DHCP server (freesco).
Onderbouwing.
Waarom DHCP
vorige keer waren er zoveel problemen met de vaste ip ze konden dit niet instellen
Dus moest ik langs elke pc lopen om de instellingen te doen.... En bij +/- 70 lanners is dit niet te doen. zelfs niet met 4....
De opstelling.
De 24 poorts switche worden via de uplink met de Gb switch verbonden.
Op de Gb switch zitten ook de servers en de crew members hun pc's.
Dit lijkt mij de beste oplossing? Of hebben jullie een ander idee?
Stroom
Het word gehouden in een technische school. Dus ik Ga stroom overal in de werkplaatsen tappen.
Maar iemand die daar naar school gaat wist me te vertellen dat sommige van die aparaten dat ze gebruiken 1000watt of meer gebruiken
en dan gebruiken ze er enkele
Vorige lan was goed verlopen
Dus denken jullie dat een aantal van +/- 70 voldoende is of zouden jullie naar 120 man gaan?
alvast bedankt
sebbe