Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mini tv/tft

Pagina: 1
Acties:

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben een beetje op zoek naar een oplossinng voor een klein tv-schermpje. Nu dacht ik zelf aan een schermpje als je veel in auto's ziet (7" tft schermpje). Nu heb je zulke schermpjes ook met een antenne eraan, waarmee je dus volgens mij zenders uit de lucht kunt halen met een ingebouwde tuner (bijv ned 1,2,3) Nu is mijn vraag of je de vaste antenne kan aanpassen zodat je er een gewone kabel (CAI) op kan aansluiten. Is de ingebouwde tuner dan in staat om de zenders te vinden of denk ik nu te simpel ?

Als iemand een andere oplossing heeft mag je die ook altijd geven, maar een pc met tv-kaart etc vind ik iets teveel overkill. Tis zomaar een leuk ideetje wat ik wil uitvoeren om een klein tvtje te hebben in de badkamer of aan mijn bed oid.

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ik heb via www.inkoopacties.net een 8 insh schermpje besteld met ingeboude tv tuner (is ook op vga aan te sluiten)

ik zou zeggen houd die site eens in de gaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Petergr op 24-07-2005 20:59 ]

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• MenaceD
  • Niet online
Petergr schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:58:
ik heb via www.inkoopacties.net een 8 insh schermpje besteld met ingeboude tv tuner (is ook op vga aan te sluiten)

en kan je die ingebouwde tuner ook gebruiken icm een normale tv-kabel (een gewone witte antennekabel om het te verduidelijken) En mag ik vragen wat je er voor hebt betaald ?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Antenne of kabelsignaal is precies hetzelfde. Het is dus een kwestie van de antenneaansluiting opzoeken en daar de kabel op aansluiten (weet niet of kabel met plakband op de antenne aansluiten ook wil).

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

MenaceD schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:03:
[...]

en kan je die ingebouwde tuner ook gebruiken icm een normale tv-kabel (een gewone witte antennekabel om het te verduidelijken) En mag ik vragen wat je er voor hebt betaald ?
ja, er zit een standaard antenne aansluiting op http://www.inkoopacties.net/ia/9s4c13w6/1/ls5lvfp4
dit is het schermpje.

Verwijderd

of bij www.htvision.nl als je geen zin hebt in een ia.

• MenaceD
  • Niet online
Palomar schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:04:
Antenne of kabelsignaal is precies hetzelfde. Het is dus een kwestie van de antenneaansluiting opzoeken en daar de kabel op aansluiten (weet niet of kabel met plakband op de antenne aansluiten ook wil).
Had ik al een beetje op gehoopt, maar er zitten hier zoveel mensen met zoveel meer verstand van electronica! Dus dat deel van mijn vraag is beantwoord. Ik wilde dus een soort van tvtje om in de badkamer te gebruiken. Als ik dus een tv-kabel kan krijgen in de badkamer zou ik daar televisie kunnen kijken (vanuit bad of douche of wat dan ook). Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden? Hoe erg tast de vochtigheid het scherm aan en is achter plexiglas zetten genoeg bescherming ?

ps: nog meer adressen voor goedkope tft-tjes?

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

MenaceD schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:11:
[...]

Had ik al een beetje op gehoopt, maar er zitten hier zoveel mensen met zoveel meer verstand van electronica! Dus dat deel van mijn vraag is beantwoord. Ik wilde dus een soort van tvtje om in de badkamer te gebruiken. Als ik dus een tv-kabel kan krijgen in de badkamer zou ik daar televisie kunnen kijken (vanuit bad of douche of wat dan ook). Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden? Hoe erg tast de vochtigheid het scherm aan en is achter plexiglas zetten genoeg bescherming ?

ps: nog meer adressen voor goedkope tft-tjes?
wat ik wel aanraad voor in een badkamer is bijvoorbeeld een IP55 behuizing met transparante kap (IP55 is een type kaste die je buiten kan gebruiken om electronica in te plaatsen)

• MenaceD
  • Niet online
Petergr schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:58:

Petergr schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:10:
[...]

ja, er zit een standaard antenne aansluiting op http://www.inkoopacties.net/ia/9s4c13w6/1/ls5lvfp4
dit is het schermpje.
Heb eens zitten neuzen naar dit schermpje en het is eigenlijk precies wat ik zoek! Ingebouwde tuner voldoet aan de eisen. Nog een vraagje, hoe zit het met het geluid? Zit er een headphone aansluting oid op?
Heb geen ervaring met inkoopacties, maar zie dit schermpje nergens anders aangeboden worden, dus misschien moet ik dit maar doen. Hoe snel was jouw schermpje geleverd vanaf het moment dat de inkoopactie sloot ?

ps: zou jij een foto kunnen maken van de aanslutingen en kabels van het schermpje ?

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je moet geen tv hebben die alleen kanalen uit de ether kan halen.
Dat is nu nog Ned. 1,2 en 3 + het regionale grut, maar vanaf 2006 zenden de NL kanalen niet meer uit via de ether is vorig jaar bepaald.
offtopic:
Disclaimer: de actuele status weet ik niet, maar er is d8 ik niets veranderd aan dat plan.

[ Voor 2% gewijzigd door Neok_ op 24-07-2005 22:21 . Reden: typo ]

• MenaceD
  • Niet online
Neok_ schreef op zondag 24 juli 2005 @ 22:20:
Je moet geen tv hebben die alleen kanalen uit de ether kan halen.
Dat is nu nog Ned. 1,2 en 3 + het regionale grut, maar vanaf 2006 zenden de NL kanalen niet meer uit via de ether is vorig jaar bepaald.
offtopic:
Disclaimer: de actuele status weet ik niet, maar er is d8 ik niets veranderd aan dat plan.
Dit was ook niet de bedoeling, dan heb je het denk ik niet helemaal begrepen. Ik gaf dat aan als voorbeeld voor het soort antenne dat ik bedoelde. Ik wil namelijk gewoon kabel op die aansluiting maken.
Pagina: 1