Toon posts:

Acer Aspire 5024 WLMi vs Compaq Presario v4146

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik moet een laptop hebben, ikzelf kreeg via paar gasten van WoW de aanrading om een Acer te kopen, daar ben ik zelf ook voor. Me vader wil liever die Compaq kopen. Ik zal hier beneden even de specs neer zetten.

De prijzen verschillen 50 euro ofzo, beide rond de 1100 euro.
  • Aspire 5024WLMi AMD Turion™ 64 ML-34 processor (1MB L2 cache, 1.8 GHz, 400MHz),
  • Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2,
  • 15.4TFT WXGA Acer CrystalBrite,
  • 512MB RAM (2x256),
  • 80GB HDD,
  • DVD Dual double layer (slot),
  • LiIon,
  • 56K modem,
  • Wired Gigabit Lan & Wireless 802.11b/g, no FDD,
  • 128MB ATI X700,
  • 6-in-1 card reader LX.A4605.038
De Compaq
  • Intel Pentium M Processor 740 (1.73 GHz)
  • INtel Centrino Technologie
  • 15.4 Inch BrightView WXGA breedbeeld TFT-scherm
  • 1 GB DDR werkgeheugen
  • 80 GB DDR werkgeheugen
  • DVD-rewriter (+ / - rw) double layer
  • Video: 128 MB shared, Intel Graphics Media Accelerator 900
  • ExpressCard/54-slot
  • Cardreader 6-in-1
  • Wired LAN en wireless LAN 802.11 b/g
  • O.a 4x USB 2.0, TV-out en Firewire
  • MS Windows XP Home Edition
Mijn pa zei, dat de Intel Processor beter was, AMD crashed vaker ofzo, volgens mij praat ie allemaal onzin, zoals die altijd doet, hij beweerde ook dat de Shared video kaart beter was...Maarja...Iig geef alstublieft wat onderbouwde argumenten welke ik het beste kan kiezen, mijn moeder dokt uiteindelijk toch _/-\o_

Thx, Lolith

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Dat hangt er echt van af wat je ermee wilt gaan doen.

De Pentium-M presteert beter en is zuiniger (lees je kan langer op de batterij werken) dan de Turion op dit moment. Qua gaming is de X700 met 128MB veel en veeel en veeeeeeeeel beter dan die integrated graphics.

Voor de rest ziet het qua specs hetzelfde eruit, dus dan kom het de volgende dingen neer:

1) ga je veel gamen, en dan met name nieuwe games dan is de Acer de beste keuze (werktijd is 2 uur grofweg gok ik), wil je lang op de batterij werken (lees 3 a 4 uur) dan is de Compaq de beste keuze want echt serieus gamen kan je er niet op. Met werktijd bedoel ik office, muziek, inetten en dergelijke. Dus niet gamen.

2) Service en ervaringen met beide merken: op het forum zijn er veel mensen blij met hun Acer maar meer dan genoeg die bij het woord Acer al maagkrampen krijgen van ellende. Zie ook kassa.nl voor een reportage omtrent reparaties. Compaq maakt voor zover ik weet wel goede notebooks. Maar ieder merk heeft zijn voor of nadelen. Maar van wat ik heb gelezen het afgelopen anderhalf jaar met betrekking tot reparaties van Acer heeft mij doen afschrikken om er zelf een te halen. Dat is trouwens een persoonlijke mening. Maar als ze werken zijn het goede dingen voor een leuke prijs.

Op basis van bovenstaande moet je denk ik wel uitkomen met je keuze.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:38:

Mijn pa zei, dat de Intel Processor beter was, AMD crashed vaker ofzo, volgens mij praat ie allemaal onzin, zoals die altijd doet, hij beweerde ook dat de Shared video kaart beter was...Maarja...Iig geef alstublieft wat onderbouwde argumenten welke ik het beste kan kiezen, mijn moeder dokt uiteindelijk toch _/-\o_

Thx, Lolith
Dat schijnen wel meer mensen nog te denken dat AMD een B-merk is ofzo, terwijl dat toch echt al een hele tijd niet meer het geval is!! En dat AMD vaak crasht??.. Heb ik nooit problemen mee en ik heb al 5 jaar een AMD processor _/-\o_ (en wat mij betreft wordt de volgende processor ook weer AMD).

En wat die shared videokaart , die is dus echt alleen geschikt voor hele simpele spelletjes en office werk. Met die ATI x700, kun je echter wel een mooie game spelen :Y) !

[ Voor 11% gewijzigd door Borizz op 24-07-2005 21:55 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
@fongwan, de acer heeft 3 uur batterijtijd (niet als je gamed natuurlijk). gewoon internetten houd ie 3,5 uur vol

lijkt me simpel, de acer, integrated graphics is niet voor games

[ Voor 24% gewijzigd door Sissors op 24-07-2005 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dus de Acer is verstandiger. Hij is namelijk ook de goedkopere.

Verwijderd

Of Acer verstandiger is weet ik niet. De Acer heeft een CrystelBrite, dit vind ik persoonlijk helemaal niks. Het glimt, glimt en glimt. Je ziet jezelf en alles om je heen.

Acer schijnt ook niet zo goed te zijn met garantie en ze vallen al bijna uit elkaar als je ze op pakt. Een Intel Pentium M is idd zuiniger dan een AMD Turion. Zoals ook gezegd is een integrated videokaart niks om te game.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:38:
Mijn pa zei, dat de Intel Processor beter was, AMD crashed vaker ofzo, volgens mij praat ie allemaal onzin, zoals die altijd doet, hij beweerde ook dat de Shared video kaart beter was
Alle respect voor vaders, maar dat is allemaal niet zo zinnig inderdaad. AMD kwaliteit is zeker in het geval van deze Turion geen discussiepunt meer, en shared video memory is sowieso nooit beter geweest dan dedicated...

Je vertelt alleen niet waar je je laptop voor moet gaan gebruiken.

Wat de keuze tussen de merken betreft, mijn voorkeur gaat uit naar HP (compaq) - alleen al om de toetsenborden! - een kleine hint van het kwaliteitsverschil.

Enne, HP verkoopt ook Turion modellen, bijvoorbeeld deze (heeft helaas ook shared video oplossing, maar wel geavanceerder dan intel's versie).

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 06:45
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 22:52:
Of Acer verstandiger is weet ik niet. De Acer heeft een CrystelBrite, dit vind ik persoonlijk helemaal niks. Het glimt, glimt en glimt. Je ziet jezelf en alles om je heen.
Dat je t scherm niks vind is natuurlijk prima, maar je moet geen foute informatie verspreiden (vind ik)

Ik heb zelf zo'n CrystalBrite-scherm en het is écht een plaatje! Alles is zéér scherp en helder. Beter dan bij een traditioneel mat scherm. Het scherm spiegeld idd, als 't uit staat. Als 't aan staat merk je er weinig/niets van. Dat het met extra licht/zon gaat spiegelen is idd waar. Maar een mat scherm gaat dan ook fletse kleuren/onscherpe beelden geven. Ik kan zo'n "glare"-scherm iig iedereen aanraden!

[ Voor 4% gewijzigd door Rossi46 op 25-07-2005 18:52 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:57
Ik dacht dat Brightview hetzelfde was als Crystalbrite, of niet? :?

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

is allemaal hetzelfde maar een ander marketing naampje om zich te onderscheiden dat heet branding.

x-black / onyx = Sony,
Crystalbright = Acer,
Truebright = Toshiba (not sure),
flexview = IBM

etc etc etc ...

Maar het is allemaal het "spiegelend" scherm met die mooie kleuren in de volksmond. ;)

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

Topicstarter
THx allemaal voor jullie replys, was erg hulpvol, er is nog geen beslissing gemaakt, me pa is kinderachtig, zegt nu dat ik geen laptop meer krijg omdat ik niet degene koos die hij uitkoos..

Klein kind...

Verwijderd

Rossi46 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:51:
[...]

Dat je t scherm niks vind is natuurlijk prima, maar je moet geen foute informatie verspreiden (vind ik)

Ik heb zelf zo'n CrystalBrite-scherm en het is écht een plaatje! Alles is zéér scherp en helder. Beter dan bij een traditioneel mat scherm. Het scherm spiegeld idd, als 't uit staat. Als 't aan staat merk je er weinig/niets van. Dat het met extra licht/zon gaat spiegelen is idd waar. Maar een mat scherm gaat dan ook fletse kleuren/onscherpe beelden geven. Ik kan zo'n "glare"-scherm iig iedereen aanraden!
Laten we het erop houden dat het een persoonlijke mening is! :)

Edit
Is die Compaq niet heeeeeel toevallig in de aanbieding bij de Office Centre?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 18:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja die COmpaq is in de aanbieding bij de Office Centre.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:41:
THx allemaal voor jullie replys, was erg hulpvol, er is nog geen beslissing gemaakt, me pa is kinderachtig, zegt nu dat ik geen laptop meer krijg omdat ik niet degene koos die hij uitkoos..

Klein kind...
* John_Glenn rolls on floor laughing etc...

Zo zou ik ook reageren als ik een zoon had die mijn wijze laptopadvies in de wind sloeg >:)
Gauw inbinden, anders heb je helemaal geen laptop :D

Verwijderd

Topicstarter
Bump

LoL

Ik heb de Acer gekocht :p

Werkt als een zonnetje :D

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
En dat moest je ons even vertellen na dire kwart jaar _/-\o_ .

If I can't fix it, it ain't broken.

Pagina: 1