Toon posts:

Website met photoshop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een beginner in photoshop en heb net een website gemaakt en gesliced en als ik hem bekijk is hij veel te klein geworden in Internet Explorer. Wat is de goede of standaart maat voor een website in photoshop?

Alvast Bedankt,

Frank :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 20:24 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ligt eraan welke minimale grootte in pixels van het browser venster je wilt gaan ondersteunen. In principe kan je voor een scherm resolutie van 800x600 een breedte van 770 à 780 pixels aanhouden.

[ Voor 35% gewijzigd door AtleX op 24-07-2005 20:26 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat is resolutie van de gemiddelde gebruiker... Als iemand groter heeft zoals mij =) Dan ziet hij hem natuurlijk iets kleiner. Ik ga het in ieder geval nu proberen.

Bedankt.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:29:
Jah dat is resolutie van de gemiddelde gebruiker... Als iemand groter heeft zoals mij =) Dan ziet hij hem natuurlijk iets kleiner. Ik ga het in ieder geval nu proberen.
Hij ziet hem natuurlijk niet kleiner, een pixel is een pixel. Maar als jij 1600x1200 pixels als resolutie gebruikt dan zal hij inderdaad de helft van je scherm gebruiken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ok heel erg bedankt. Ik heb het nu goed. _/-\o_

Frank

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:29:
Jah dat is resolutie van de gemiddelde gebruiker...
Niet van de gemiddelde gebruiker, maar van een low-end gebruiker. Bijna niemand heeft meer kleiner dan 800x600 tegenwoordig, en een groot deel heeft groter, 1024x768 is nu denk ik gemiddeld.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 23:29
Eärendil schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:30:
[...]

Niet van de gemiddelde gebruiker, maar van een low-end gebruiker. Bijna niemand heeft meer kleiner dan 800x600 tegenwoordig, en een groot deel heeft groter, 1024x768 is nu denk ik gemiddeld.
En we gaan naar 1280x1024 toe: heel veel mensen hebben een 17 of 19 inch TFT...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Toch zou ik bij het maken van sites mits je niet een hele high-tech doelgroep hebt, deze nog steeds maken voor 800x600. Als je die resolutie gaat negeren dan kun je gezien de statistieken ook meteen alle andere browsers dan IE6 negeren.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

OzBoz schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:39:
Toch zou ik bij het maken van sites mits je niet een hele high-tech doelgroep hebt, deze nog steeds maken voor 800x600. Als je die resolutie gaat negeren dan kun je gezien de statistieken ook meteen alle andere browsers dan IE6 negeren.
Inderdaad, ik kom het ook nog vrij regelmatig tegen dat mensen gewoon op 800x600 draaien....
Als je een 'algemene' website hebt zou ik het lekker op 780x424 maken (als hij precies op 800x600 moet passen), anders alleen 780 als breedte ;)

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-04 16:29

Nietzman

Woei!

En resolutie =! venstergrootte.

Hoe hoog mijn resolutie ook is, mijn browser is zelden breder als 800 pixels. (Behalve hier op t.net natuurlijk, omdat ze hier zonodig dwars en breder moeten zijn. ;) ).

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:40

crisp

Devver

Pixelated

OzBoz schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:39:
Als je het hebt over een high-tech doelgroep dan kan je beter IE6 gaan negeren ipv andere browsers; in absolute aantallen (sessies) heeft IE nog wel een kleine meerderheid op Tnet, maar op basis van views per sessie delft IE het onderspit tegenover Firefox ;)

Overigens zegt scherm-resolutie niets over de afmeting van het browser-scherm; zeker mensen die een hoge resolutie tot hun beschikking hebben surfen vaak niet fullscreen.

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 25-07-2005 01:04 ]

Intentionally left blank

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Daarnaast zijn er nogal wat mensen met bijvoorbeeld dual screens die dus ook met kleiner scherm surfen. Het mooiste is om je website te laten schalen op de breedte die een gebruiker heeft, maar om wel rekening met een minimale grote rekening te houden, dit geld met name voor zaken zoals formulieren waarbij wrapping niet altijd gewenst is. Maak voordat je je website helemaal uitontwerpt een schets met daarin de "blokken" waaruit het scherm opgebouwt is. Denk hierbij aan navigatie, contentblok, "about" sectie, advertenties, etc. Maak dan een ruwe HTML vesie en controleer of het werkt. Ga dan pas de site uitontwerpen.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
raptorix schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:17:
Daarnaast zijn er nogal wat mensen met bijvoorbeeld dual screens die dus ook met kleiner scherm surfen. Het mooiste is om je website te laten schalen op de breedte die een gebruiker heeft, maar om wel rekening met een minimale grote rekening te houden, dit geld met name voor zaken zoals formulieren waarbij wrapping niet altijd gewenst is. Maak voordat je je website helemaal uitontwerpt een schets met daarin de "blokken" waaruit het scherm opgebouwt is. Denk hierbij aan navigatie, contentblok, "about" sectie, advertenties, etc. Maak dan een ruwe HTML vesie en controleer of het werkt. Ga dan pas de site uitontwerpen.
Persoonlijk vind ik het mooier als je de site niet mee laat schalen. Zelf maak ik de site met een vaste breedte (800*600 als uitgangspunt) zodat iedereen min of meer hetzelfde ziet. Jammergenoeg betekent dat wel voor hogere resoluties meer 'wit'.

Verwijderd

ik gebruik als canvas size altijd 760*520

Om rekening te houden met adresbalken/schuifbalken etc

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 19:54

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:41:
ik gebruik als canvas size altijd 760*520

Om rekening te houden met adresbalken/schuifbalken etc
Dan is 520 erg aan de magere kant. Met start-balk, titel balk, en paar menu balken hou je niet meer dan iets van 400 over (zeker onder Windows XP met die mega balken).

Overigens is een design met fixed hoogte wel heel erg 90's :)

De hoogte is er alleen om rekening te houden imho met navigatie, zorg dat die zoveel mogelijk in het vlak valt waar niet gescrolld hoeft te worden.
Pagina: 1