Toon posts:

Asus 6800GT op een Asus P4P800 bord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt totaal geen verstand van hardware onderdelen, vandaar dit vraagje maar even:

Ik heb een ASUS P4P800 moederbord, Pentium 4 2,8Gb HT, 1024 Mb ram en een Club 3d Radeon 9200 SE die ik erbij had gekocht omdat ik toch nooit pc-games speelde.

Maar nu speel ik dus wel games en wil ik een betere kaart. Ik ben van plan om de ASUS V9999GT/TD aan te schaffen (6800GT chipset en 256Mb geheugencapaciteit). Kan ik deze gewoon op m'n moederbord prikken zonder compatibiliteitsproblemen?

Alvast bedankt!!
Bob

Verwijderd

Je moet even kijken naar de aansluiting van de kaart.
Je moederbord is waarschijnlijk (weet het eigenlijk wel zeker) een mobotje met een agp slot erop.

De kaart die je moet kopen zal een 6800GT met agp aansluiting moeten zijn :), het nieuwe platform (PCI-X) werkt niet :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb AGP slots, daar had ik al op gelet. Maar verder maakt niet uit dus? Ik had op dat topic gekeken, maar werd er niet veel wijs uit (n00b sorry)

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04:46
Kan gewoon een 6800GT AGP kaart op ja, geen probleem..

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:00:

De kaart die je moet kopen zal een 6800GT met agp aansluiting moeten zijn :), het nieuwe platform (PCI-X) werkt niet :)
pci-x is geen nieuw platform maar die is er al een tijdje voor servers, jij bedoeld pci-express ;)

ja kan er gewoon op.
wel eerst je drivers van die ati eraf gooien, en dan met driver cleaner de laatste restjes verwijderen van de ati kaart.
dan de nieuwe erin (ff opletten op de nieuwe kaart moet je wel stroom kabeltjes aansluiten ) en de forceware drivers installeren.
en dan moet ie goed lopen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal! Heb 'm besteld!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

mooi zo. goede keus.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Pagina: 1