[wireless] Wel verbinding, geen ping

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:25

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ik heb hier een wireless netwerkje met 2 laptops. Met de ene werkt alles prima, maar de andere krijg ik maar niet aan de praat.

Het wireless access point is een Linksys WAP54G met adres 10.0.0.99. Alle beveiliging staat momenteel uit.

Het AP gaat naar een switch waar o.a. een ADSL modem aan hangt (10.0.0.138).

De laptop heeft als adres 10.0.0.81 (subnet mask 255.0.0.0). Firewall staat uit. Laatste drivers geinstalleerd.

Ik krijg op die laptop wel een verbinding met het AP (Speed 11.0 Mbps, Signal Strength: Excellent). Inclusief icoontje in de system tray. Maar verder kom ik niet. Ik kan niet pingen naar enig ander device. Met die andere laptop gaat het zoals gezegd wel, dus aan het AP en de rest van het netwerk kan het niet liggen.

Met ipconfig zien alle settings er goed uit. Maar als de ping het al niet doet, waar moet ik het dan zoeken?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Moet hier altijd de kaart er pas indoen als het systeem opgestart is. Of dat in windows (2000) of in de kaart zit, geen idee..maar misschien werkt het.
(kan anders ook niets verzenden/ontvangen)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Firewall?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:25

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Problem solved.

Het IP adres was 101.0.0.81 ipv 10.0.0.81. Een typo dus.... |:(

Vandaar dat hij niks in de range 10.x.x.x kon pingen.