2x 'beschikbare ruimte' aan partitie toevoegen ?

Pagina: 1
Acties:

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Hoi,

ik heb een S-ATA 200GB schijf van maxtor. daarin heb ik nu 3 partities staan (1 bootable en allemaal NTFS) en 2x 'beschikbare ruimte'. deze 2x 'beschikbare ruimte' wil ik graag samenvoegen tot 1 partitie.

in windows schijfbeheer kan ik alleen 2 aparte partities ervan maken. Partition Magic kan niet met de schijf overweg en labelt de gemaakte partities als 'BAD' (other). de partities zijn aangemaakt met Windows XP.

Zie de screenshot ter verduidelijking. wie kan mij helpen de 2 x 'beschikbare ruimte' tot 1 partitie te voegen ? :'( duizend maal dank ! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://demieg.250free.com/schijven.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door mieg_1981 op 24-07-2005 19:35 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Probeer Partition Magic eens.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Of verplaats alles van N: naar je overige schijven.
Gooi N: weg
Dan heb je 1 grote hoeveelheid vrije ruimte.
En deel je die opnieuw in.

8)7

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mieg_1981
die laatste 'beschikbare ruimte' van 62.95GB was eerst al een partitie. ik dacht idd dat als ik m zou wissen, hij toegevoegd zou worden aan de 19.53GB beschikbare ruimte. maar dat is dus niet zo (tot mijn grote spijt !! :( )

oja, partition magic heb ik al geprobeerd, kan niet met de partities op de chijf overweg.....

help, dit zuigt echt......

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
mieg_1981 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:38:
die laatste 'beschikbare ruimte' van 62.95GB was eerst al een partitie. ik dacht idd dat als ik m zou wissen, hij toegevoegd zou worden aan de 19.53GB beschikbare ruimte. maar dat is dus niet zo (tot mijn grote spijt !! :( )

oja, partition magic heb ik al geprobeerd, kan niet met de partities op de chijf overweg.....

Regel een NTFS versie van Partition Magic.

• MAX3400

MAX3400

mieg_1981 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:38:

En mijn oplossing?? :O :O

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Ik zou gewoon op safe spelen en proberen de data van N te verplaatsen. Die andere paketten zijn tenslotten nooit geheel zonder risico. En op moment dat ze maar een klein beetje sputten raad ik je aan om ze zo snel mogelijk af te sluiten zonder wijzigingen door te voeren. Voor je het weet heb je geen één partitie meer. Is misschien beetje overdreven, maar de kans is wel degelijk aanwezig.

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
yep, die van MAC3400 is idd wel de simpelste en de beste, 8)7 vergeet PM maar :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Data backuppen moet je toch (tenzij je in spanning wil zitten of PM je data heel laat).
Als je er toch gewoon een backup van hebt kun je in dit geval het ding gewoon netjes indelen via de diskmanager van windows :)

• mieg_1981
okee, wil best mn N-partitie backuppen en dan wissen. Maar waarom zal de gewiste N-partitie wel de beschikbare ruimte bijelkaar voegen ?
ik heb dit nu juist met die partitie van 62.96GB gedaan en dit werdt een apart gedeelte 'beschikbare ruimte'. ik wil geen 3 stukken met beschikbare ruimte.

weet iemand met zekerheid te zeggen of de 3 stukken bij elkaar gevoegd worden ?

en wederom bedankt voor jullie tijd. ;)

• MAX3400

MAX3400

mieg_1981 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:55:
okee, wil best mn N-partitie backuppen en dan wissen. Maar waarom zal de gewiste N-partitie wel de beschikbare ruimte bijelkaar voegen ?
ik heb dit nu juist met die partitie van 62.96GB gedaan en dit werdt een apart gedeelte 'beschikbare ruimte'. ik wil geen 3 stukken met beschikbare ruimte.

Euh... Ja en nee... Heb hier even geen lege partitie maar als je N: weggooit en ook als Logical Partition weggooit, krijg je 1 groot blok met lege ruimte en die kan je opnieuw indelen... En trouwens, als N: is gekopieerd qua data naar de andere schijven, kan je toch gewoon even spelen met Disk Management?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mieg_1981 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:55:

Je moet die partitie dus ook weggooien
en dan van alle beschikbare ruimte die overblijft 1 nieuwe partitie maken.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
kunt ook de N: opschuiven op de schijf naar links, dat zeg maar alle ruimte die daar is naar rechts van N: gaat. maar ik weet niet in hoeverre die schijfmanager van windows daarvoor geschikt is

• MAX3400

MAX3400

defusion schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:06:
kunt ook de N: opschuiven op de schijf naar links, dat zeg maar alle ruimte die daar is naar rechts van N: gaat. maar ik weet niet in hoeverre die schijfmanager van windows daarvoor geschikt is
Euh; niet dus. Daar kan je PQMagic voor inzetten.

• mieg_1981
ik denk dat het weinig zin heeft om die N-partitie te wissen. ik verwacht dat het gewoon weer een apart deel 'beschikbare ruimte' wordt. de positie of ie links , rechts of in het midden staan heeft er ook niets mee te maken denk ik (lijkt me sterk).

vindt het nog steeds gek dat PM niet werkt ermee. mn IDE-schijf ziet ie wel. zie ook screenshot :

Afbeeldingslocatie: http://demieg.250free.com/pm.jpg

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Van een partitie worden de positie waar hij begint en eindigt opgeslagen, daarom kan je niet die 2 losse stukken samenvoegen. Als je nu N: zou verwijderen zou dat samen met die 2 losse stukken 1 groot stuk vrij ruimte gaan vormen, dan kan je er mee doen en laten wat je wilt in principe.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• mieg_1981
aha ! wist niet dat de volgorde werd mee opgeslagen..... O+ had dat dan gelijk gezegd 8)

is er nog iemand die dat kan bevestigen, dan ga ik vast beginnen met wat dvdtjes weg te branden ! (backup)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 09:15

DinX

Motormuis

mieg_1981 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:39:
aha ! wist niet dat de volgorde werd mee opgeslagen..... O+ had dat dan gelijk gezegd 8)

is er nog iemand die dat kan bevestigen, dan ga ik vast beginnen met wat dvdtjes weg te branden ! (backup)
A partition table entry is 16 bytes long and contains 6 items (not listed in order). 1. A byte that is 0x80 or 0 denoting 'bootable' or not. The standard DOS MBR will not boot a partition unless it is the unique bootable primary partition. For nonprimary partitions this byte is unused. 2. A byte that gives the type. 3. A 4-byte starting sector number. 4. A 4-byte length (in sectors). 5. A 3-byte starting sector given in C/H/S (cylinder/head/sector) format. 6. A 3-byte final sector given in C/H/S format. Linux only uses items 2-4, and hence is not interested in the 'geometry' of the disk, and can use disks with up to 2^32 sectors (4 TB). DOS uses 5-6 instead of 3-4, and this leads to the well-known problems with geometry, with the 1024 cylinder limit, the 500 MB limit, the 8 GB limit.
In de partitietabel wordt oa opgeslagen waar een partitie begint en uit hoeveel sectoren deze bestaat.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• mieg_1981
ok DinX, bedankt voor de informatie. ik ben overtuigd hoor. :P

• mieg_1981
ik wilde even melden dat het allemaal gelukt is nu. nog bedankt voor de snelle reacties ! _/-\o_
Pagina: 1