Toon posts:

Extra computer op internet - wat het best te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb nu op mijn computer een ADSL usb modem (Alcatel Speedtouch) , die ik bij een abbonoment met Planet internet heb gekregen.

Nu wil ik een 2e computer gebruiken om te internetten, maar ik heb maar 1 poort op mijn huidige modem, dus moet ik iets anders verzinnen..

Moet ik nu een nieuwe modem (geen usb uiteraard) aanschaffen met een switch of kan ik het anders doen?

alvast bedankt :)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt ook je computer laten routeren, maar dan moet deze pc altijd aanstaan als je op de andere wilt internetten. Zo duur is een router ook niet, dus ik zou een extra router aanschaffen.

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 10:58
let er dan wel op dat je een modem/router koopt, want alleen een router heeft niet veel aan je usb modem (er zijn wel routers overweg kunnen met een usb modem, maar dit is geloof ik niet jevanhet)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik zou een multi-PC modem kopen, ben je direct van een aantal problemen af.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties.

ik zie het niet echt zitten om 1 computer voortdurend aan te laten staan.. dus die router valt af..

Een multi pc modem is iets als een Sweex Router/Modem ADSL Annex A CC300011 ??

annex a of b is wel of geen isdn neem ik aan? \ 8)7

Verwijderd

ja dat is het inderdaad ma ik zou gene van sweex nemen maar eerder een goed merk

Verwijderd

GlowMouse schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:23:
Je kunt ook je computer laten routeren, maar dan moet deze pc altijd aanstaan als je op de andere wilt internetten. Zo duur is een router ook niet, dus ik zou een extra router aanschaffen.
Dan zal je wel een netwerk moeten hebben :)
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:40:

ik zie het niet echt zitten om 1 computer voortdurend aan te laten staan.. dus die router valt af..

Persoonlijk zou ik een wireless router nemen (54mpbs), dan loop je ook niet te kloten met kabels e.d. en ik zou zeker een router nemen die direct een hardware firewall is en DHCP op je netwerkje, dan ben je gelijk overal vanaf.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 10:45 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:46

DataGhost

iPL dev

geen of wel :+ (a = analoog, b = isdn)
en ik zou persoonlijk niet voor een sweex gaan maar iets duurders als draytek

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

multiPC modem is een consumentennaam voor een modem met ingebouwde router (of andersom... hoe e het wil bekijken. de combinatie van een modem en router iig)

Annex A = PSTN (normaal telefoonlijn)
Annex B = ISDN

edit:
en ik ben met stom boven mij... sweex is een crap merk.
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:43:
[...]

Dan zal je wel een netwerk moeten hebben :)

[...]

Persoonlijk zou ik een wireless router nemen (54mpbs), dan loop je ook niet te kloten met kabels e.d. en ik zou zeker een router nemen die direct een hardware firewall is en DHCP op je netwerkje, dan ben je gelijk overal vanaf.
een netwerk moet sowieso als je met een router bezig gaat. wireless is een optie, maar waar je dan goed op moet letten is beveiliging.
en onder het mom van beveiliging op wireless: DHCP uit! lekker zelfs IP adressen uitdelen en in een lekker vage range zodat het niet zomaar geraden word.

trouwens, in een router zit altijd een firewall... fabrikanten noemen de NAT functie (die poorten opent of sluit) zo, aangezien het iets is dat is afgekeken van firewalls.

[ Voor 46% gewijzigd door McKaamos op 01-08-2005 10:50 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Wireless is misschien wel handig vooral omdat ik anders weer moet gaan boren enzo.

Welke wireless modem raden jullie aan die niet zomaar uitvalt ofzo als je aan t gamen bent?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 23:17

MRic3

Of praat ik weer poep?

Draadloos gamen... ik vind het niks...

goede merken: Asus, Draytek, SMC, 3com, Linksys

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

lier

MikroTik nerd

Wireless en gaming is (naar mijn mening) not done.
Een wireless verbinding geeft te veel latency om nog goed (< 30ms) te kunnen gamen.

Persoonlijk zou ik in jouw geval een (tweedehands) Speedtouch 510 multipc modem kopen. Werkt ongeveer altijd en overal. Hierdoor zal je wel kabels moeten trekken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Uhh volgens mij snap je verkeerd. Je kunt zelf een pc laten routeren en die moet dan constant aanstaan. Of je koopt een router (los kastje wat routeerd) en die staat dan altijd aan, dit verbruikt vele malen minder stroom als een routerende pc en is gewoon stil.

Neem verder deze is door.

[ Voor 8% gewijzigd door Herby op 08-08-2005 10:50 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

lier schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:45:
Wireless en gaming is (naar mijn mening) not done.
Een wireless verbinding geeft te veel latency om nog goed (< 30ms) te kunnen gamen.

Persoonlijk zou ik in jouw geval een (tweedehands) Speedtouch 510 multipc modem kopen. Werkt ongeveer altijd en overal. Hierdoor zal je wel kabels moeten trekken.
doe dan meteen een 510v4
die heeft 4 ethernet poorten, en de 510 maar 1. (hoewel je daar dan wel een switch aan kan hangen, maar das dan weer extra kosten)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
FireWurX schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:18:
[...]

doe dan meteen een 510v4
die heeft 4 ethernet poorten, en de 510 maar 1. (hoewel je daar dan wel een switch aan kan hangen, maar das dan weer extra kosten)
Speedtouch 510 multipc is de 510v4 ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1