Mijn probleem:
Ik heb gister (hier op campzone) 2x80gb Maxtors IDE gekocht. Deze zijn perfect in orde. Als ik deze in me PC gooi, krijg ik allerhande errors.
Even PC setup ..
Voor 2x80gb:
1x LiteOn DVD IDE,
1x LiteOn CDRW (52x32x52) IDE,
1x Maxtor 200Gb S-ATA 8mb (Diamondmax 10)
1x Maxtor 80Gb S-ATA 8mb (Diamond 9)
Na 2x80Gb:
1x LiteOn DVD IDE,
2x Maxtor 80Gb Diamondmax 9 IDE,
1x Maxtor 200Gb S-ATA 8mb (Diamondmax 10),
1x Maxtor 80Gb S-ATA 8mb (Diamond 9),
Voor deze schijven, had mijn Gentoo Linux (2.6.12-r6) geen problemen met mijn setup,
Primary master: 80Gb S-ATA
Secondary Master: 200Gb S-ATA
3rd master: LiteOn DVD
3rd slave: LiteOn CDRW
Na het toevoegen, herkende mijn bios ze uitstekend, maar nu het probleem:
Op Welke manier ik mijn bios S-ATA controller ook configureerde, ik kreeg alleen errors.
Als ik zo instelde dat de bios allebei de IDE controllors goed herkende (wat ik wou), krijg ik bij het booten van Linux, ongeveer 40 fouten met IRQ18...
Als ik mijn bios instel, op zon manier, dat hij 1 IDE poort pakt (primary of secondary) boot hij uitstekend, ongeacht welk kanaal.
Ik weet zeker dat al mijn drives 100% intact zijn (andere drives geprobeerd).
Wat ook is, is dat bij sommige configuraties ik bij grub de errorcode25 krijg, wat duid op een standaard read error (ik weet zeker dat al mijn kabels vast zitten).
Wat ik heb geprobeerd:
ALLE maar dan ook ALLE bios s-ata controller instelmogelijkheden (in de stijl van 0001, 0010, 0011 enz)
Ik heb andere drives geprobeerd
Ik heb andere kernel geprobeerd (2.6.12-r4 ipv r6)
Ik heb Grub vanuit de live cd opnieuw geconfigged.
Op dit moment heb ik mijn 2x80gb aan de praat, met mijn 200Gb SATA, en mijn 80Gb SATA, en EEN cd-drive, maakt niet uit welke, met 1 doet hij het, 2 krijg ik IRQ 18 crash.
Kan het dus zijn dat ik een Kernel bug heb ? ( Intel 865PE op een MSI 865PE Neo2-LS )
Graag hulp, want ik volg het echt niet meer, ik ga vanaaf nog LILO probeerd..
Thnx
Ik heb gister (hier op campzone) 2x80gb Maxtors IDE gekocht. Deze zijn perfect in orde. Als ik deze in me PC gooi, krijg ik allerhande errors.
Even PC setup ..
Voor 2x80gb:
1x LiteOn DVD IDE,
1x Maxtor 200Gb S-ATA 8mb (Diamondmax 10)
1x Maxtor 80Gb S-ATA 8mb (Diamond 9)
Na 2x80Gb:
1x LiteOn DVD IDE,
2x Maxtor 80Gb Diamondmax 9 IDE,
1x Maxtor 200Gb S-ATA 8mb (Diamondmax 10),
1x Maxtor 80Gb S-ATA 8mb (Diamond 9),
Voor deze schijven, had mijn Gentoo Linux (2.6.12-r6) geen problemen met mijn setup,
Primary master: 80Gb S-ATA
Secondary Master: 200Gb S-ATA
3rd master: LiteOn DVD
3rd slave: LiteOn CDRW
Na het toevoegen, herkende mijn bios ze uitstekend, maar nu het probleem:
Op Welke manier ik mijn bios S-ATA controller ook configureerde, ik kreeg alleen errors.
Als ik zo instelde dat de bios allebei de IDE controllors goed herkende (wat ik wou), krijg ik bij het booten van Linux, ongeveer 40 fouten met IRQ18...
Als ik mijn bios instel, op zon manier, dat hij 1 IDE poort pakt (primary of secondary) boot hij uitstekend, ongeacht welk kanaal.
Ik weet zeker dat al mijn drives 100% intact zijn (andere drives geprobeerd).
Wat ook is, is dat bij sommige configuraties ik bij grub de errorcode25 krijg, wat duid op een standaard read error (ik weet zeker dat al mijn kabels vast zitten).
Wat ik heb geprobeerd:
ALLE maar dan ook ALLE bios s-ata controller instelmogelijkheden (in de stijl van 0001, 0010, 0011 enz)
Ik heb andere drives geprobeerd
Ik heb andere kernel geprobeerd (2.6.12-r4 ipv r6)
Ik heb Grub vanuit de live cd opnieuw geconfigged.
Op dit moment heb ik mijn 2x80gb aan de praat, met mijn 200Gb SATA, en mijn 80Gb SATA, en EEN cd-drive, maakt niet uit welke, met 1 doet hij het, 2 krijg ik IRQ 18 crash.
Kan het dus zijn dat ik een Kernel bug heb ? ( Intel 865PE op een MSI 865PE Neo2-LS )
Graag hulp, want ik volg het echt niet meer, ik ga vanaaf nog LILO probeerd..
Thnx