Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nvcoas.exe vreet CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een dag of wat heeft mijn Norman 5.80 besloten dat de On Access scanner (degene die dus altijd loopt op de achtergrond) een rothoop aan CPU nodig heeft. Gemiddeld al zo'n 40% CPU voor 1 internet venster. Het stomme is dus ook dat ie dit niet altijd gedaan heeft, maar pas sinds een paar dagen.

Heb al geprobeerd de installatie te herstellen en heb ook heel Norman al verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, ook dit verhelpt het probleem niet. Ook spyware doctor, adaware en een full disc scan van NVC leverden niets op.

Systeem: een Acer travelmate 2000, Win XP met SP2, 2.66 GHZ Celeron met 704MB geheugen.

Iemand die weet hoe ik dit op moet lossen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ja, door op de site van Norman te kijken. http://www.norman.com/Sup...ndows/NT_2000_XP/11537/en

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Alhoewel dit inderdaad exact mijn probleem is wat ze op die site behandelen lost de oplossing het probleem niet op.

De scanner staat (en stond) lokaal ingesteld op: Scannen voor gebruik (is geforceerd geselecteerd, kan ik dus niets aan doen. Daarbij is lokaal het probleem niet, want wanneer ik alle internet applicaties gesloten laat is er geen cpu gebruik van nvcoas). Ook extern staat en stond de scanner echter ingesteld op Nieuwe of gewijzigde bestanden scannen, de waarde die de norman site mij dus aanraadt. Met deze instellingen is er echter nog steeds een 60%+ CPU gebruik voor het bestand nvcoas.exe.. nog andere oplossingen misschien?

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44

littledreamer

Dingen enzo!

Je Norman opnieuw installeren?
Zoals hier te vinden is, is het geen spyware o.i.d. het probleem zit hem dus echt in je Norman installatie.

Reageerd de scanner alleen op jou Windows user zo? Of hebben andere Windows users (als die aanwezig zijn op de pc) er ook last van?