Toon posts:

master slave of wat dan ook??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.870 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus 1 HD 1Cd speler en 1brander in men pc zitten
na en schoonmaak beurtje zijn die stomme master en slave dingetjes uit men HD en CD speler gevallen
Rsultaat pc doet raar,

wie weet wat de juiste instellingen zijn van die master slave knopjes??(liefst van alle 3)

dank bij voorbaad

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Doorgaans HD: master, CD: slave.

Plaats van die jumpers is merk specifiek. Als er geen stickers opzitten opzoeken bij de fabrikant.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ligt er aan hoe je ze op de kabel hebt. Het uiteinde van de kabel = master, middenin in slave en begin moet dus op je moederbord. Zo moet je je jumpers ook zetten. Ik zou je HDD als master alleen op een kabel zetten (primary IDE) en dan je cdspeler op master op secondary IDE, brander als slave ook op seconday IDE

Verwijderd

Ik zou je hdd op master zetten en in ide1 steken. Je brander op master en cd op slave, deze samen in ide2.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:36:
Ik zou je hdd op master zetten en in ide1 steken. Je brander op master en cd op slave, deze samen in ide2.
Inderdaad, de brander moet op master omdat deze een constante toevoer van gegevens moet hebben in tegenstelling tot een cd-rom.

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Mocht op je hardware geen diagram staan mbt master/slave en cable-select (meestal wel in mijn ervaring, zeker met a-merken), kan je dit ook zelf uitzoeken.

Je koppelt een device per controller (ie 1 op IDE0 en 1 op IDE1) en kijkt wat er in je bios vermeldt wordt.
(Uiteinde van je IDE kabel gebruiken = master)

Schrijf deze waarde op en controleer wat er gebeurd als je ze verplaatst naar de slave connector (midden)

Hiermee heb je vrij eenvoudig de juiste instellingen te pakken.

LET OP: Ga niet met de jumpers/kabels spelen als de pc aan staat !!!
(Stekker er uit, controleer of de leds allemaal uit zijn)

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:33:
ik heb dus 1 HD 1Cd speler en 1brander in men pc zitten
na en schoonmaak beurtje zijn die stomme master en slave dingetjes uit men HD en CD speler gevallen
Rsultaat pc doet raar,

wie weet wat de juiste instellingen zijn van die master slave knopjes??(liefst van alle 3)

dank bij voorbaad
Eruit gevallen hoe doe je dat, je kan een hd tegen een muur aan gooien, maar de jumpers bijven wel zitten.

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:32
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:29:
[...]

Eruit gevallen hoe doe je dat, je kan een hd tegen een muur aan gooien, maar de jumpers bijven wel zitten.
Ow vandaar jumpers :/

Verwijderd

zijn geen diertjes????
Pagina: 1