Afgelopen maand heb ik bij de Makro een Acer Aspire 1681 WLMi laptop aangeschafd. Een prettig apparaat om mee te werken en tot dusver had ik er geen problemen mee. Echter leest mijn dvd-writer sinds enkele dagen geen CD's meer. Het gaat om dit type:
PIONEER DVD-RW DVR-K14RA
Een overzicht van wat wel en niet werkt:
Niet: Normale data- en audio cd's
Niet: Gebrande data- en audio cd's
Niet: Blanco cd's
Wel: Normale film DVD's
Wel: Gebrande DVD's
Wel: Blanco DVD's
Wanneer er een cd in het apparaat wordt gestopt hoor je hem wel draaien (en kraken) en geeft hij op het scherm ook activiteit aan (zandlopertje), maar daar is ook alles mee gezegd. Geen foutmeldingen o.i.d.
Op de Pioneer website heb ik al gezocht naar eventuele updates, maar ik kon niks vinden. Dus al maar vast een mailtje naar Acer gestuurd en hopen dat zij een oplossing hebben. Zelf had ik al ASPI drivers geinstalleerd, maar dat heeft geen verschil uitgemaakt.
Nog maar een maand oud en nu al stuk?
PIONEER DVD-RW DVR-K14RA
Een overzicht van wat wel en niet werkt:
Niet: Normale data- en audio cd's
Niet: Gebrande data- en audio cd's
Niet: Blanco cd's
Wel: Normale film DVD's
Wel: Gebrande DVD's
Wel: Blanco DVD's
Wanneer er een cd in het apparaat wordt gestopt hoor je hem wel draaien (en kraken) en geeft hij op het scherm ook activiteit aan (zandlopertje), maar daar is ook alles mee gezegd. Geen foutmeldingen o.i.d.
Op de Pioneer website heb ik al gezocht naar eventuele updates, maar ik kon niks vinden. Dus al maar vast een mailtje naar Acer gestuurd en hopen dat zij een oplossing hebben. Zelf had ik al ASPI drivers geinstalleerd, maar dat heeft geen verschil uitgemaakt.
Nog maar een maand oud en nu al stuk?