Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Automatisch CD/DVD laad systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker!

Ik vroeg me af iemand een (simpel) idee of ontwerp heeft voor een automatisch CD/DVD laad systeem. Dit om b.v. bij remote sessies het branden van meedere CD/DVD's mogelijk te maken met 1 brander. Ik ben op het internet wel wat bestaande (kostbare) systemen tegengekomen. Maar deze systemen zijn voor mij wat overcompleet. Hier nog een voorbeeld fimpje.

Jullie ideeen / ontwerpen die financieel (studenten budget :7 ) / technisch haalbaar zijn, zijn van harte welkom!

p.s. mij vriendin of moeder is geen optie als CD/DVD laad systeem :P

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hm. Heel lang geleden was er een keer een artikel in een suf computerblad hoe je met lego een dergelijk systeem kon maken. Ze kregen het werkend. Nadeel: ze gebruikten van die programmeerbare lego en dat is ook niet echt goedkoop...

Maar ik weet niet eens meer welk computerblad en ook niet meer hoe lang terug dat is. Sorry.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:19:
Hm. Heel lang geleden was er een keer een artikel in een suf computerblad hoe je met lego een dergelijk systeem kon maken. Ze kregen het werkend. Nadeel: ze gebruikten van die programmeerbare lego en dat is ook niet echt goedkoop...

Maar ik weet niet eens meer welk computerblad en ook niet meer hoe lang terug dat is. Sorry.
Met technisch lego is misschien wel een optie... Maar heb hier niks meer van liggen en dat is idd niet echt goedkoop!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:04
stond een keer in een computer idee, die dingen heb ik ooit allemaal zitten lezen toen ik me 5 weken lang verveelde in het ziekenhuis en niets mocht/ kon doen

edit:
Dat van die lego bedoel ik dan he ;)

[ Voor 15% gewijzigd door GH45T op 24-07-2005 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:23:
stond een keer in een computer idee, die dingen heb ik ooit allemaal zitten lezen toen ik me 5 weken lang verveelde in het ziekenhuis en niets mocht/ kon doen

edit:
Dat van die lego bedoel ik dan he ;)
Weet je toevallig nog welk nummer / jaargang dat was van computer idee?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb ik volgens mij ook wel gelezen, zal 2 jaar geleden ofzo zijn :P

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:11
Motrax schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:19:

Het was 'n computeridee uit 2002 of 2003 (volgens deze link 2000), ik heb 't ook 'n keer gelezen, ik zou alleen niet weten of ik 't nog ergens heb liggen.

Misschien heb je hier iets aan; 'n overzicht dat op Google naar voren kwam: http://home.tiscali.nl/~jviss/computeridee1998.html , gaat van 1998 tot nu, aldus de auteur.

[ Voor 39% gewijzigd door Leftblank op 24-07-2005 16:59 . Reden: update ]

Verwijderd

Topicstarter
Yorixz schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:46:
[...]

Het was 'n computeridee uit 2002 of 2003 (volgens deze link 2000), ik heb 't ook 'n keer gelezen, ik zou alleen niet weten of ik 't nog ergens heb liggen.

Misschien heb je hier iets aan; 'n overzicht dat op Google naar voren kwam: http://home.tiscali.nl/~jviss/computeridee1998.html , gaat van 1998 tot nu, aldus de auteur.
Bedankt voor je speurwerk..! Ik hoop dat ik dat artikel nog ergens te pakken kan krijgen.. misschien een lezer van dit topic die m nog ergens in .PDFop zn comp heeft staan?? Ik heb al een mail gestuurd naar computer idee. Misschien dat hier iets uitrold.
Ik hoop verder op nog meer iedeeen of ontwerpen van andere tweakers..!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 20:10 ]

Verwijderd

Volgens mij kom je een heel eind als je met een klein stukje software en een self-made printje enkele stappenmotoren aanstuurt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:04:
Volgens mij kom je een heel eind als je met een klein stukje software en een self-made printje enkele stappenmotoren aanstuurt?
Ja denk het ook wel maar het gaar mij ook voornamelijk om het mechanische deel hiervan.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Werd in dat artiekel hier op het forum ook niet verwezen naar een ander die zelf zo iets had gebouwd

Grutte Pier fansels

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:04
Ik heb van 8 april t/m 10 mei 2001 in het ziekenhuis gelegen dus ik denk niet dat het artikel uit 2002 of 2003 kwam, tenzij het ooit eens herhaald / verbeterd is.

Ik denk eerder dat je moet zoeken in 2000 oid, waren een hele stapel computer! idee's welke ik van mij oom mocht lenen omdat ik me verveelde. Veel oude koeien, ik denk een stuk of 100 computer idee's.

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Gevonden!

http://verity.vnu.com/search97cgi/s97_cgi

3e hit ;) Gewoon de index op computeridee.nl... Ik ben vaste lezer :P

Hmm linken werkt niet. iig: CID nummer 19, 7 september 2000:
Kopiën in het kwadraat: LEGO CD-Wisselaarkopieerstation
Rubriek: Overig
Nummer: 19, 07-Sep-2000, pagina 1

Een CD'tje branden? Okay. Maar het CD'tje vol foto's van de gouden bruiloft van tante Arja en ome Ferry willen we graag massaal verspreiden. Kort gezegd, we zouden een kopieerstation willen hebben waarmee we een groot aantal kopietjes kunnen maken van CD-Rom. Om het goedkoop te houden, plunderen we het speelgoed van de kinderen: LEGO!

[ Voor 73% gewijzigd door Tim_R op 24-07-2005 22:26 ]

Verwijderd

in dit topic:
Hoe cd's met robotarm van stapel te pakken
staat de volgende link:
http://www.sentex.net/~mwandel/tech/changer.html
en nog 1:
http://www.redfrontdoor.org/cd-changer.html

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 00:11 ]

Verwijderd

Ik meen dat er zo'n 2jaar geleden ook een systeempje van technisch lego in de Computer Idee heeft gestaan.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:52:
Ik meen dat er zo'n 2jaar geleden ook een systeempje van technisch lego in de Computer Idee heeft gestaan.
spuit 11 8)7

• Tim_R
Check ook z'n nick: slowtim hehe... >:)

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:27
Ik meende mij te herinneren dat er een paar jaar geleden door Lego besloten was het technisch lego te stoppen. Dus je zult weinig van die lego meer in de winkel vinden. Er was ooit technisch lego met een motortje, ook eentje die je via de pc kon programmeren. Misschien dat iemand die weg doet op marktplaats oid.
Of is er niet een (semi-)professionele wisselaar te koop die dat kan doen?
Of anders een CD wisselaar zoals voor in de auto wat aanpassen?

let the past be the past.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
hehe,, die computer idee heb ik })

Verwijderd

Ik ga de laatste 2 weken van mijn vakantie spenderen aan het maken van zo'n wisselaar die jij in gedachten hebt. Aan de hand van dit voorbeeld: http://www.sentex.net/~mwandel/tech/changer.html
Voor motoren heb ik een printer gesloopt.

edit: ik zie dat de link al een keer gegeven is.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 16:23 ]

Verwijderd

Is het niet veel eenvoudiger om gewoon een oude cd-wisselaar (die je normaal in je auto bouwt) te gebruiken??
Is behoorlijk compact en mechanisch ben je al een heel eind
Je kan ook een jukebox op de kop tikken ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:39:
Is het niet veel eenvoudiger om gewoon een oude cd-wisselaar (die je normaal in je auto bouwt) te gebruiken??
Eenvoudiger ja. Maar dan is de uitdaging weg vind ik.

Verwijderd

ik weet niet of dat makkelijker is... aangezien je dan dus een brander in een cd wisselaar meot bouwen oid

• pcnerd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04-2022

pcnerd

Jump!

hmm, ik zie net al dat je een printer hebt gesloopt, zet het deel waarmee de cardridge heen en weer weer in mekaar, daar kun je veel mee denk ik, ook zul je met een meganiekje iets moeten bouwen weer op dat ding waarmee jeeen armpje naar beneden kan laten zakken. daarna nog iets waarmee je de cd's op kan pakken, daarvoor lijkt me http://www.sentex.net/~mwandel/tech/pickup_finger.jpg wel handig. dan moet je alleen nog met een pic oid gaan werken om alles via de pc aan te sturen. moet te doen zijn, wens je veel succes. owja, voor die pickup finger heb je een zogenaamde trekmagneet nodig(of hoe die dingen mogen heten). dat je t ff weet, mocht je ze nergens kunnen vinden, kheb ze hier nog wel liggen(van 1 tot 8 cm lang :s).

Take a parachute, and jump!

Verwijderd

Topicstarter
pcnerd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:25:
hmm, ik zie net al dat je een printer hebt gesloopt, zet het deel waarmee de cardridge heen en weer weer in mekaar, daar kun je veel mee denk ik, ook zul je met een meganiekje iets moeten bouwen weer op dat ding waarmee jeeen armpje naar beneden kan laten zakken. daarna nog iets waarmee je de cd's op kan pakken, daarvoor lijkt me http://www.sentex.net/~mwandel/tech/pickup_finger.jpg wel handig. dan moet je alleen nog met een pic oid gaan werken om alles via de pc aan te sturen. moet te doen zijn, wens je veel succes. owja, voor die pickup finger heb je een zogenaamde trekmagneet nodig(of hoe die dingen mogen heten). dat je t ff weet, mocht je ze nergens kunnen vinden, kheb ze hier nog wel liggen(van 1 tot 8 cm lang :s).
Dat is idd een heel mooi onderdeel!! De aansturing kan ik via de printerpoort laten lopen... Heb al eens wat met de printerpoort aangestuurd. Mocht ik aan die trekmagneten toe zijn hoor je eventueel nog van me... Bedankt voor de nuttige tips!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:22:
Ik ga de laatste 2 weken van mijn vakantie spenderen aan het maken van zo'n wisselaar die jij in gedachten hebt. Aan de hand van dit voorbeeld: http://www.sentex.net/~mwandel/tech/changer.html
Voor motoren heb ik een printer gesloopt.

edit: ik zie dat de link al een keer gegeven is.
Oke!, nou succes iig! Het zou wel leuk zijn als je klaar bent wat foto's (in dit topic) te posten!!

Verwijderd

Topicstarter
oeps dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:39:
Bedankt voor je idee maar lijkt me wat te lastig, dan word het meer verbouwen dan bouwen :7

Verwijderd

Topicstarter
Timmyboy_ schreef op zondag 24 juli 2005 @ 22:22:
Gevonden!

http://verity.vnu.com/search97cgi/s97_cgi

3e hit ;) Gewoon de index op computeridee.nl... Ik ben vaste lezer :P

Hmm linken werkt niet. iig: CID nummer 19, 7 september 2000:

[...]
Heb het desbetreffende artikel/nummer aangevraagd bij computeridee!
Waarschijnlijk zien jullie hier meer van :*)

• Tim_R
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:35:
[...]

Heb het desbetreffende artikel/nummer aangevraagd bij computeridee!
Waarschijnlijk zien jullie hier meer van :*)
Mocht je een PDF'je krijgen van dat artikel; wil je dat dan hier neerzetten of misschien naar mij mailen? O+

Verwijderd

Topicstarter
Timmyboy_ schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:21:
[...]

Mocht je een PDF'je krijgen van dat artikel; wil je dat dan hier neerzetten of misschien naar mij mailen? O+
Volgens mij krijg ik wat per post opgestuurd.. Zodra ik het heb zal ik het inscannen en hier posten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 21:57 ]

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Let wel op copyright he :)

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Pagina: 1