Toon posts:

Splinternieuw IIyama E430S 17" TFT-scherm voor 129 EUR!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging gisteren even bij Mycom naar binnen en liep een minuut later weg met de volgende aankoop:

Een splinternieuw IIyama E430S 17" TFT-scherm voor 129 EURO!!

Hij zat gewoon in de originele, ongeopende verpakking en ik mocht hem 8 dagen testen: niet goed geld terug.

Ik heb hem zo snel mogelijk afgerekend, voordat ze erachter zouden komen dat het een foutje was. Daarna vroeg ik wtf hier aan de hand was. Toen bleek dat de verkoper eerder naar het hoofdkantoor had gebeld omdat hij ook dacht dat dit niet kon, maar het bleek toch echt geen foutje. Het was een lokale aanbieding, dus als je op zoek bent naar een koopje, zou ik die in de gaten houden! In Utrecht zijn ze nu i.i.g. op.

Vandaag heb ik hem aangesloten en een uitgebreide pixelcontrole uitgevoerd: nul komma nul overleden (sub)pixels. Verder oogt alles ook goed; wat een helderheid en contrast, de laatste moet op 50% anders slaan m'n ogen door.

Enige minpunt is dat de hoeken iets donkerder zijn. Normaliter geen last van, valt eigenlijk alleen op bij volledig egale afbeelding, zoals tijdens pixeltest. Waarschijnlijk is het normaal, zo'n TFT heeft vast een centraal geplaatste backlight ofzo.

Overigens heb ik het modelnr. (PLE430S-W3S) door google gehaald en daar kwamen alleen maar japanse websites uitrollen. Waarschijnlijk was hij dus niet bestemd voor de Europese markt ofzo. I.i.g. is de minimale prijs van de E430S in de pricewatch zo'n 250 euro.

Een nieuw scherm voor de helft van de prijs dus! Ik wou het even melden als tip, maar ben ook wel benieuwd hoe het kan, heeft iemand een idee?

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Nou..dat moet een fout zijn. Die dingen zijn inkoop nog niet eens zo goedkoop :/

Wel mooi trouwens :> Dat zijn nog eens prijzen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Ebayzo op 24-07-2005 16:13 ]

Default blanke hetero