Panasonic plasma dilemma

Pagina: 1
Acties:

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 00:40

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb eergisteren de 42PA50 en de 42PV500 naast elkaar (eigenlijk boven elkaar) zien staan bij de Mediamarkt in R'dam. Een tijd lang heb ik aandachtig zitten kijken en het is me opgevallen dat de PA50 niks onderdoet aan de PV500 wat betreft beeldkwaliteit op een meter of 3 a 4 afstand. Het bronsignaal was op dat moment een uitzending van (ik denk digitaal) van TMF.

Toen een verkoper ineens doorhad dat ik wel heel erg geinteresseerd was, knalde hij een promo DVD van Panasonic in de PV500. Da's allemaal leuk en aardig, maar dan kun je natuurlijk geen goed vergelijk meer maken tussen de modellen als het bronsignaal anders is.

Aangezien 42" bij mij thuis iets te groot is, ga ik voor een 37"versie. Alleen zit ik met het volgende probleem. Ik wil mijn laptop kunnen aansluiten op de TV. De PA50 versie heeft geen VGA/DVI input. Kan je dan eventueel wel een laptop aansluiten via de RGB ingang? En kan je dan ook een resolutie van 1024x768 hanteren? Wordt dit dan ge-upscaled door de TV? Of is dat gewoon niet mogelijk omdat de native resolutie te laag is? Een tussenoplossing zou de 37PW7 kunnen zijn. Die heeft wel een VGA aansluiting, maar nog steeds geen HDTV. En de prijs komt dan ook weer wat meer in de richting van een PV500, wat die beslissing weer moeilijker maakt.

Aan de ene kant wil ik ook best investeren in HDTV (de PV500 serie), maar aan de andere kant vind ik het beeldverschil zo klein met de PA50 serie. Het scheelt wel bijna 1200 euro. En aangezien HDTV nog wel even gaat duren, zit ik dus met dit dilemma.

Een ding staat wel vast, mijn plasma wordt wel een Panasonic. Hij speelde alle concurrenten er regelrecht uit in de winkel.

Beauty is in the eye of the beerholder

Verwijderd

Die 37pw7 hoort echt minsten 1000 euro in de winkel goedkoper te zijn dan de p500, en het beeld zal niet al teveel verschillen van de pa50 (waarschijnlijk niet eens zichtbaar)...dus dat zou ook een goede oplossing kunnen zijn. Je kunt namelijk niet op een normale manier je computer via de scart aansluiten

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:55:
Die 37pw7 hoort echt minsten 1000 euro in de winkel goedkoper te zijn dan de p500, en het beeld zal niet al teveel verschillen van de pa50 (waarschijnlijk niet eens zichtbaar)...dus dat zou ook een goede oplossing kunnen zijn. Je kunt namelijk niet op een normale manier je computer via de scart aansluiten
S-Video naar Scart kan wel.... Maar is het mooi.... NEE

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:55:
Hahaha, dit is toeval. Ik zit net een post van jou te lezen bij het HTForum...spooky!

De 37PW7 heeft ook geen ingebouwde tuner zag ik. Die moet je er dan ook los bijkopen.

Verwijderd

VGA/DVI inputs zijn idd wel handig als je je pc erop aansluit, maar wij hebben hier ook een plasma (LG)die geen high def resoluties ondersteund (max. 720 bij 420 ofzo :> ) en dat ziet er niet heel mooi uit als je er een 1024x768 signaal in gooit vanaf de computer.

De modellen die jij noemt ken ik niet, maar als je 1024x768 wilt gaan gebruiken is het wel verstandig om een scherm te nemen met minimaal die resolutie wil het er nog allemaal een beetje strak uitzien.

Verwijderd

HellBeast schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:01:
[...]

Hahaha, dit is toeval. Ik zit net een post van jou te lezen bij het HTForum...spooky!

De 37PW7 heeft ook geen ingebouwde tuner zag ik. Die moet je er dan ook los bijkopen.
Mag ik serieus iets anders voorstellen: kijk eens naar de jvc 37 inch lcd of samsung 40 inch lcd. Hd-ready, alle ingangen die je nodig hebt en een superbeeld

Grappig dat je die review leest inderdaad :) Ik heb die tv inmiddels niet meer, overgestapt op lcd maar dat terzijde. Ik weet dat je een apart tuner bij die pw7 moet kopen inderdaad, maar kijk anders als je dat echt nodig vind inderdaad toch naar de lg of samsung plasma's...

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb een LCD TV in mijn slaapkamer en hoewel ik daarmee zeer tevreden ben, wil ik in de huiskamer graag wat groters en meteen de zwartwaardes wat beter hebben. Uiteraard heb ik bij de mediamarkt ook meteen naar LCD's gekeken, maar de LCD's die ik mooi vond, vielen allemaal ruim boven mijn budget.

De Panasonic's hadden gewoon gewoon de overhand met hun mooie kleuren, grootte, design en prijs.

Verwijderd

Een 37 inch lcd is even groot als een 37 inch plasma hoor ;)

En de zwartwaardes zijn redelijk goed tegenwoordig, maar ik kan begrijpen dat je voor plasma gaat, succes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:52:
Een 37 inch lcd is even groot als een 37 inch plasma hoor ;)

En de zwartwaardes zijn redelijk goed tegenwoordig, maar ik kan begrijpen dat je voor plasma gaat, succes.
Serieus???

Zet eens een Panasonic Plasma naast een willekeurige LCD (m.u.v. een aantal Loewes). Ik kan je wel vertellen wat de uitkomst is:

Bij Panasonic plasma is zwart gewoon zwart
en bij de rest: ik vind het niet eens in de buurt komen! je moet niet vergeten dat je in een winkel volle verlichting hebt! dan komt zwart goed uit! Als je in een schemerige kamer naar je tv gaat kijken vallen grijstinten meer op dan in de winkel! (helaas zelf ook ervaren)
Pagina: 1