Toon posts:

FN-Toets probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 959 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Er zijn wel eens van die avonden dat je lekker achter je laptopje zit met een biertje, niks mis mee natuurlijk. Nu wil het jammer genoeg wel eens gebeuren dat je in een onbewaakt moment je glas per ongeluk omstoot. Meestal doe je dit zo dat je alles over de tafel knoeit, maar ik, beste mensen, stoot het glas natuurlijk weer over mijn laptop waardoor al het vocht zich in mijn toetsenbord kan verspreiden.

Gelijk na de realisatie van mijn actie, zet ik mijn laptop uit en probeer op zoveel mogelijk manieren de schade beperkt te houden. Na vele hectische momenten heb ik mijn laptop nog kunnen redden, evenals de meeste toetsen.

Maar de meest belangrijke toets voor mij, de FN-toets, is zodanig beschadigd door het gerstenat dat deze defect is geraakt. Nu wil het zo zijn dat ik deze toets vaak moet gebruiken om mijn beeld op een extern beeldscherm te krijgen. En aangezien er maar één FN-toets op mijn toetsenbord zit, krijg ik dit niet meer voor elkaar.

Dus mijn brandende vraag is of iemand een alternatief weet voor de FN-toets, aangezien ik deze toets op een externe toetsenbord niet kan vinden.

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat je beter het keyboardje van je notebook kunt vervangen. Er zijn vrij weinig keyboards waar een FN key op zit (ik heb ze geloof ik wel eens gezien, maar weet niet meer welk merk dat die dingen waren, vast een of ander vaag OEM ding).

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 00:48
Drank maakt meer toetsen kapot dan je lief is :) .

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Afhankelijk van je toetstenbord/merk laptop kan je proberen het toetsenbordje eraf te halen en heel voorzichtig schoon te maken.

Dit heeft meerdere malen het probleem kunnen oplossen met zaken zoals cola en koffie.
(Op een kantoor wordt niet zoveel bier gedronken tijdens het werk :P)

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Verwijderd

Topicstarter
Oke, en hoe kan ik zoiets het beste schoonmaken?

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Alles wat nog nat is (zal nu wel opgedroogd zijn) met keukenrol.

Als het inmiddels is opgedroogd met een vochtige doek en een wattestaafje (laptop uit, batterij er uit)
Daarna zeer goed laten drogen (je wil geen meltdown :)

Controleer ook even of er geen vuil of stof is gaan vastzitten.

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor jullie reacties, deze zijn wel bruikbaar. Behalve die van Dancing Animal dan, hoewel die toch wel goed bedacht is :9
Pagina: 1