Toon posts:

[systeem optimaal]Hoe laat ik dit zo optimaal draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb grotendeels mijn BIOS instellingen staan zo ze stonden bij de aankoop (moederbord GigaByte K8NXP-9). Nu vroeg ik me af, aangezien ook veel settings kunnen worden aangepast, en er zelfs een soort auto overclock gedeelte staat, wat nu de beste keuze zou zijn, om mijn systeem zo optimaal, én stabiel mogelijk te laten draaien.

Dit alles zo laten, omdat het toch niet erg veel scheelt en misschien inleveren van stabiliteit betekend, of één en ander (en vooral wát!) aanpassen, omdat het een merkbare performance winst geeft, en het bord + componenten toch stabiel blijft.

Bord is dus een Gigabyte K8NXP-9 Met daarop een Athlon64 3800+ Venice met stock cooler, als geheugen gebruik ik Crucial Ballistix DDR, 2 x 512MB PC3200 in Dual channel, en een Club3D X800XL 256MB verzorgt mijn beeld. Hoop dat jullie zo genoeg info hebben voor een diagnose :9 ! BIOS is trouwens geupdate naar rivisie F5.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je moet toch echt zelf een beetje experimenteren met instellingen en vervolgens testen...
Dit kunnen wij niet voor je doen.

Verwijderd

Topicstarter
Had gehoopt misschien iemand met hetzelfde bordje te treffen 8) .
Maar wáár zitten dan eventueel interresante keuzemogelijkheden welke een merkbare winst kunnen opleveren, en dan bedoel ik niet overklokken! Maar gewoon de standaard speeds maar dan wel optimaal. Zo zie ik ook altijd "load optimized defaults"e.d. Is dat de moeite...of niet erg..?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Cas Latency, HT bus, and so on... Lees je eens in. Een pasklare overclocking guide is er niet. Vooral trial & error.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:25
Voor optimaliseringen binnen XP kun je TuneXp van Driverheaven eens proberen.