Welk(e) programma('s) kunnen jullie mij aanraden om de RPM van mijn fans in te lezen en ook in te stellen waar mogelijk?
Ik heb de volgende fans in mijn Antec P160 zitten:
120mm case-fan zonder connector (alleen zwart en rood kabeltjes voor power)
120mm case-fan met connector (en controller met 3 standen)
120mm PSU-fan (AOpen 350W)
7000B-Cu cpu-fan met connector (en controller)
VF700-Cu graphic-fan met connector (aangesloten op gfx card)
Ik heb eens MBM gebruikt maar dat programma is mij iets te uitgebreid en bovendien klopte de speed van de cpu fan niet. Op het moment van schrijven ben ik ASUS Probe aan het installeren en het lijkt erop dat ik hier een eindje mee vooruit kan:
Fan Speed Information:
CPU Fan : 2596 RPM
Power Fan : 5113 RPM
Chassis Fan : 1117 RPM (dit is dus de tweede case-fan)
Zoals het eruit ziet ontbreekt alleen nog de graphic-fan en die zou denk ik ook ingelezen moeten kunnen. Dus als iemand een vergelijkbare tool kent dat iets meer mogelijkheden (graphic-fan speed, mogelijkheid tot instellen van fan speeds) biedt, dan hoor ik het graag.
Ik heb de volgende fans in mijn Antec P160 zitten:
120mm case-fan zonder connector (alleen zwart en rood kabeltjes voor power)
120mm case-fan met connector (en controller met 3 standen)
120mm PSU-fan (AOpen 350W)
7000B-Cu cpu-fan met connector (en controller)
VF700-Cu graphic-fan met connector (aangesloten op gfx card)
Ik heb eens MBM gebruikt maar dat programma is mij iets te uitgebreid en bovendien klopte de speed van de cpu fan niet. Op het moment van schrijven ben ik ASUS Probe aan het installeren en het lijkt erop dat ik hier een eindje mee vooruit kan:
Fan Speed Information:
CPU Fan : 2596 RPM
Power Fan : 5113 RPM
Chassis Fan : 1117 RPM (dit is dus de tweede case-fan)
Zoals het eruit ziet ontbreekt alleen nog de graphic-fan en die zou denk ik ook ingelezen moeten kunnen. Dus als iemand een vergelijkbare tool kent dat iets meer mogelijkheden (graphic-fan speed, mogelijkheid tot instellen van fan speeds) biedt, dan hoor ik het graag.