Toon posts:

Weinig tekst op scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze week mij Inspiron 9300 binnengekregen. Hele mooie laptop, maar er is één ding dat me opvalt. Ik heb het scherm met een resolutie van 1440 x 900. Op mijn desktop heb ik een scherm met een resolutie van 1280 x 1024. Vergelijkbare resolutiesm zou je zeggen. Echter, als ik op de laptop een internetpagina open, dan zie ik daarop veel minder informatie dan op de desktop. Natuurlijk zijn de verhoudingen anders, maar dit kan het verschil niet verklaren. Dit speelt niet alleen bij internetpagina's, maar ook bij andere applicaties. Alles oogt erg groot.

Ik vind die veelheid aan informatie (c.q. 'die priegelige lettertjes') juist wel prettig werken, dus ik zou het op de laptop ook zo willen hebben. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Is er ergens een setting die de default font size (geldig voor alle applicaties) bepaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet gewoon de resolutie wat aanpassen totdat je het fijn werken vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:40:
Kan je niet gewoon de resolutie wat aanpassen totdat je het fijn werken vindt?
De resolutie staat al op maximaal (1440 x 900). Daar kan het dus, lijkt mij, niet aan liggen. Ik heb trouwens wel de pictorgramgrootte wat aangepast (van 48 pixels naar 32 pixels), maar dat is maar één aspect. Het gaat gewoon om de algehele indruk die de schermen maken. Je ziet er niet aan af dat de resolutie toch heel behoorlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
Misschien ligt het niet aan de resoluties, maar aan instellingen
Wil je eens een screenshot van beide pc's maken, dan kan ik eventueel eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 02:53

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

kijk eens bij display properties - settings - advanced - general - dpi-setting (normal 96 DPI)
staan die gelijk op je computers?
Als je deze aanpast zullen de letters en knoppen van (bijna) alle programma's groter of kleiner worden.

ps: resolutie aanpassen op een tft is natuurlijk niet handig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09

SmartDoDo

Woeptiedoe

Misschien is het handiger om het bij 1 topic te houden ;)

Dubbelposten wordt niet op prijs gesteld, mocht je een topic kwijt zijn klik dan op je naam: Laptoppertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
W1LL3M schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:47:
kijk eens bij display properties - settings - advanced - general - dpi-setting (normal 96 DPI)
staan die gelijk op je computers?
Als je deze aanpast zullen de letters en knoppen van (bijna) alle programma's groter of kleiner worden.

ps: resolutie aanpassen op een tft is natuurlijk niet handig :D
Wat is internet toch een geweldig medium! Je stelt een vraag, en nog geen tien minuten later heb je het antwoord al! Ik heb de instelling die je noemde bekeken, en jawel hoor: die stond ingesteld op 120 dpi. Aangepast naar 96 dpi, en probleem opgelost!

Hartstikke bedankt. Ik ben nu nog blijer met mijn laptoppertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:58
Dell zou het in de handleiding moeten zetten, dell doet het met alle laptops met een grooter type scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zie DoDo :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.