HD problemen: boot niet meer met wd1600

Pagina: 1
Acties:

• michel_habets
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

Topicstarter
ik heb een wd1600 sinds 1 jaar in mijn pc hangen ( april 2004 gefabriceerd) en sinds gisteren wilt de pc niet meer booten. als ik de dvd speler als enigste erin hang doet hij alles zoals gewoonlijk ( behalve dan dat je niet kunt booten ) maar als ik de hd erin hang dan wilt hij in de bios geen ide drives meer zoeken en hangt hij na de mem test vast. kan niet dan in de bios setup komen of iets anders.

ik heb hem al geprobeerd in een andere pc als slave erbij te hangen maar bij de andere pc gebeurde hetzelfde als de hd van mij erbij hangt wilt hij niks meer. ik weet nu niet meer wat ik moet en daarom vraag ik jullie hulp

dit is de enigste hd die ik heb en deze bevat zeer veel waardevolle gegevens
mochten jullie tot de conclusie komen dat de hd niet meer valt te redden is er dan nog een mogelijkheid om de date ervanaf te halen ?

edit : idd april 2004 ;)

For we are many

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-01 08:42

Cansu

Cirus the Virus

Sinds 1 jaar en hij is gemaakt in april 2005? >:)

Zekers 2004...

Maar klinkt toch al master/slave probleem als ik het zo lees.

Viva la Netherlands!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03 00:26

SA007

Moderator Tweaking
offtopic:
Nee joh, hij leeft in de toekomst :)

Een master/slave probleem wat je pas na een jaar krijgt, lijkt me sterk???

Spind de schijf wel op?

Ik zou je schijf 's door een tooltje van de fabikant laten scannen...

Als ie blijft hangen op de hdd detectie kan je dat uitzetten in de bios, en hopen dat het proggie zelf detaecteerd (weet niet hoe dat zit bij wd)

• michel_habets

michel_habets

For we are many

Topicstarter
ik hoor hem niet opspinnen maar hij word wel warm en dati shet hem juist als ik hem eraan hang dan komt hij niet door de bios omdat hij niet eens wilt beginnen met detecten van de drives en als ik hem eraf kan ik hem niet toevoegen later. hd's zijn niet plug and play :S
SA007 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:43:
offtopic:
Nee joh, hij leeft in de toekomst :)

Een master/slave probleem wat je pas na een jaar krijgt, lijkt me sterk???

Spind de schijf wel op?

Ik zou je schijf 's door een tooltje van de fabikant laten scannen...

Als ie blijft hangen op de hdd detectie kan je dat uitzetten in de bios, en hopen dat het proggie zelf detaecteerd (weet niet hoe dat zit bij wd)

For we are many

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03 00:26

SA007

Moderator Tweaking
Hdd's zijn hardwarematig niet plug and play, softwarematig wel :P

Het hele idee van usb/sata en degelijke plug and play apparaten is dat de stekkers en dergelijke plug en play aan kunnen (ivm kortsluitingen en dergelijk)

Ata (pata) is wel plug en play, maar je kan er je schijf mee slopen, daarom word het sterk afgeraden, onder linux zijn de opties er ook gewoon voor (met DANGEROUS erachter).

Heb zelf hier nu ook een pc draaien die de schijf niet detecteerd omdat die bios 'm neit pakt maar hij werkt wel...

Linux doet namelijk zelf hardwaredetectie, al zet je dingen uit in je bios...

Maar daar heb je niks aan, als je hdd tooltje niet zelf je schijf kan detecteren, kan je proberen om een linux live cd-rom te pakken en daarmee je schijf te scannen (aangezien linux dat scannen dus zeker doet)

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10-2025
Kan je de PC met harddisk niet booten met Knoppix

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

• michel_habets

michel_habets

For we are many

Topicstarter
dank je voor jetip maar het probleem blijft nog altijd dat ik niet verder kan booten hij blijft na de mem test hangen dus ik kom niet eens bij het gedeelte waarhij voor de cd probeert te booten en anders moet ik hem naderhand gaan inpluggen en dan lijkt me niet gezon maar ik kan het mis hebben
SA007 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:15:
Hdd's zijn hardwarematig niet plug and play, softwarematig wel :P

Het hele idee van usb/sata en degelijke plug and play apparaten is dat de stekkers en dergelijke plug en play aan kunnen (ivm kortsluitingen en dergelijk)

Ata (pata) is wel plug en play, maar je kan er je schijf mee slopen, daarom word het sterk afgeraden, onder linux zijn de opties er ook gewoon voor (met DANGEROUS erachter).

Heb zelf hier nu ook een pc draaien die de schijf niet detecteerd omdat die bios 'm neit pakt maar hij werkt wel...

Linux doet namelijk zelf hardwaredetectie, al zet je dingen uit in je bios...

Maar daar heb je niks aan, als je hdd tooltje niet zelf je schijf kan detecteren, kan je proberen om een linux live cd-rom te pakken en daarmee je schijf te scannen (aangezien linux dat scannen dus zeker doet)

For we are many

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10-2025
Auto-detectie in BIOS uitzetten en handmatig waarden ingeven.
Daarna diagnosetooltje draaien van WD
http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n&pid=999

Misschien dat je dan te weten komt war er loos is.

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

michel_habets schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:17:
dank je voor jetip maar het probleem blijft nog altijd dat ik niet verder kan booten hij blijft na de mem test hangen dus ik kom niet eens bij het gedeelte waarhij voor de cd probeert te booten en anders moet ik hem naderhand gaan inpluggen en dan lijkt me niet gezon maar ik kan het mis hebben
[...]
Zou je misschien leestekens (Hoofdletters, punten, komma's etc.) kunnen gebruiken, het is erg vermoeiend om dit te lezen. :)
Ik zou alle ide apparaten ontkoppelen en je schijf als enige aan de ide poort(en) hangen.
Probeer alle ide poorten en probeer ook alle jumperstanden (cable select, master, slave).
Probeer ook eens een andere ide kabel.

[ Voor 21% gewijzigd door blobber op 25-07-2005 02:46 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1