[wireless] na instellen van encryptie hangt pc...

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Misschien heb ik niet voldoende informatie om echt tot een oplossing te komen, maar ik vond dit zo'n gek probleem dat ik het toch even wil posten.

Gisteren was ik bij een vriend van me. Hij heeft sinds kort een belkin router inclusief wireless (type met 54g). Werkte perfect, alleen moest er nog een vorm van encryptie (wpa/wap) ingesteld worden. Dus ik ga hiermee aan de slag en ga 'testen'. Omdat de enige verbinding met de router wireless is, is het een beetje lastig configgen, want als je draadloos netwerk niet werkt, kun je ook de router settings niet meer aanpassen. Dus daarom moest het apparaat af en toe gereset worden...
Op een gegeven moment stel ik een vorm van encryptie in en wil het nog steeds niet goed werken... ik kom niet op het wireless netwerk. Dus ik denk: ik start voor de zekerheid een keer opnieuw op. En vanaf dat moment bleef ie hangen op een bepaald punt. Het leek er zeg maar op dat ie wacht op een time-out van het protocol, maar die time-out komt er niet.

"Alles" geprobeerd om hem weer te laten opstarten:
- in veilig modus een aantal services uitgeschakeld
- belkin tooltje (voor de wireless kaart) verwijderd
- In register geprobeerd de security settings eruit te halen
maar niets werkte.

Uiteindelijk denk ik: dan trek ik gewoon even die wireless kaart eruit, dan gooi ik dan na het opstarten die drivers enzo weg en dan bouw ik hem weer in en installeer ik hem opnieuw.
Dus ik trek die wireless kaart eruit, wil de computer opstarten, blijft ie nog steeds hangen!!!
Hij start dus WEL op in de veilige modus. Herstellen naar een "vorig punt" werkt ook niet. En het lijkt een softwareprobleem te zijn, maar ik snap niet dat ie daarop blijft hangen.
Het enige wat ik heb gedaan op die pc is basic settings instellen mbt het draadloos netwerk. Geen software toegevoegd of verwijderd of wat dan ook..... en ineens blijft ie hangen tijdens het opstarten en is er met geen mogelijkheid meer doorheen te komen.....
sounds familiar anyone?

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
nog gekker. Vriend van me heeft besloten de recovery-cd te draaien en daarmee de oorspronkelijke situatie te herstellen, maar zelfs nu loopt ie vast met de foutmelding dat de setup niet goed is uitgevoerd....... geen idee wat er met die pc aan de hand is. Misschien is er toevallig iets stuk gegaan, maar dat lijkt me sterk eigenlijk.......