Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:27
Hallo,

Nu ben ik toe aan een nieuwe telefoon en heb ik een paar relevente topics doorgenomen & reviews gezocht. Ik kan echter niet kiezen wat ik moet nemen. Mijn keuze valt nu op de Sony Ericsson V800 of de Nokia 6680.

Helaas kan ik geen echte vergelijkingen vinden op internet. Dus hierbij vraag ik om ervaring met de telefoons en welke jullie zouden kiezen en waarom?

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Ik ken toevallig iemand met een V800 en heb zelf een 6680.. dus een paar dingen kan ik je wel al vertellen:

Voordelen V800 boven 6680:
- Panoramafunctie met foto's maken
- Roteerbare camera
- Dichtklapbaar (voor sommige mensen een voordeel)
- Dual Display
- Vrij standaard geheugenkaart formaat (SD, dacht ik?) in tegenstelling tot lastiger formaat van 6680

Voordelen 6680 boven V800:
- Symbian OS: hiermee kun je geweldige programma's zoals emulators (Gameboy, NES, MSX, C64, etc.) runnen op je telefoon, ook navigatiesystemen kun je wel op de 6680 installeren en niet op de V800, de Opera browser en een Adobe Acrobat viewer zijn beschikbaar voor Symbian (de Acrobat viewer en QuickOffice, om DOC, PPT en XLS bestanden te lezen, staan al standaard op de geheugenkaart), Winamp en de rest van je PC bedienen via Bluetooth, etc. etc.
- Dubbele camera (hoewel roteerbaar even handig is voor videotelefonie lijkt me)

Dat zijn de grootste voordelen tegenover elkaar. Symbian OS is HET grote verschil, de rest zijn maar details.. de uitbreidbaarheid van de 6680 is gewoon veel groter. De raarste en geweldigste programma's schrijven ze daarvoor. Dus die heb ik gekozen, puur vanwege alle mogelijkheden die hij heeft en (met name) kan hebben als je er nieuwe software voor koopt/downloadt! (Er is ook genoeg freeware!)

Als je daar niet veel om geeft en het alleen om videotelefonie gaat, zal de keuze waarschijnlijk niet zoveel uitmaken.. dat heb ik met beide telefoons nog nooit in actie gezien.

• Darius
Bedankt voor je uitgebreide vergelijking!

Als ik het zo lees is de keuze duidelijk, de 6680. Vooral als je kijkt naar prijs/prestaties is het heel duidelijk wie er beter uit komt.

Verwijderd

De V800 gebruikt een SE Memory Stick Pro Duo kaart, is vrij goed verkrijgbaar.

Bij de 6680 is het Sybian OS idd het grote voordeel.
Fotokwaliteit is iets beter bij de 6680 (resolutie is hetzelfde maar heb het idee dat in de 6680 gewoon een betere lens zit.)
Als je de MP3 speler actief gaat gebruiken heeft de V800 naar mijn idee beter geluid.

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Ik heb ook getwijfeld tussen deze telefoons. Wat voor mij de doorslag gaf richting de 6680 waren de volgende feiten:
De V800 is een forse telefoon, zeker voor een klaptoestel. Niet dat de 6680 lekker compact is, maar als je de v800 uitklapt is ie ong. 20cm lang. En omdat nu lekker langs je gezicht te hebben hangen ;).
In de diverse reviews die ik las over de telefoon, bleek dat de standby-tijd van de V800 erg kort was 1 a 2 dagen.

Succes is een keuze

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
De V800 komt in een prepaidpakket van Vodafone voor 199 euro, dus misschien is dit wel het overwegen waard.

• Darius
He, dat is interessant nieuws natuurlijk. 6680 kopen met abonnement en V800 los kopen & unlocken. Heb je het beste van beide werelden ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Darius op 25-07-2005 16:43 . Reden: emoticon was niet goed ]

Pagina: 1