DFI mobo, geen post

Pagina: 1
Acties:

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05-2025
Mijn PC (DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D, Athlon 64 X2 4200+, 2x 512MB G.Skill GH, 7800GTX, Powerstream 520W) heeft behoorlijke problemen: Al vanaf de eerste keer dat ik hem geprobeerd heb op te starten lijkt het te werken (alle fans gaan draaien bijv.) maar gaat er geen beeld naar de monitor, geen stroom naar muis/tobo etc. Wat blijkt is dat alle 4 de diagnostische LEDs op mijn moederbord direct branden bij het opstarten, maar verder gebeurd er dan ook niks.
Wat ik geprobeerd heb om het probleem op te lossen:

-CMOS gecleared
-Batterij er 8 uur uit gehad en tegelijk jumper op clear cmos
-Videokaart in andere PCI-E slot
-1 RAM latje dat zeker werkt (het zit nu in deze PC) geprobeerd in alle sloten
-Moederbord geboot buiten de behuizing op een anti-statische zak om te checken of er zeker geen kortsluiting was

Echter niks heeft gewerkt en exact hetzelfde probleem blijft voortduren, heeft iemand een oplossing?

specs desktop | specs laptop

Verwijderd

bios update

• shuogg
Ik zou niet weten hoe als ie uberhaupt niet op wil starten

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
wil ook zo lekker als ie niet opstart 8)7
Maarem ik denk dat ie DOA is en dat je em maar moet RMAen, t is een redelijk vaak voorkomend probleem bij de DFI moederborden.
Kijk anders nog even in het DFI nF4 topic in DOC

LinkedIn
BlackIntel

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
Moederbord geboot buiten de behuizing op een anti-statische zak om te checken of er zeker geen kortsluiting was
dan hoop ik dat je dat zakje binnenstebuiten hebt gekeert want aan de buitenkant zit metaal om ze zorgen dat het anti-staties is. (meestal met een laagje plastic er over maar echt dik is dat niet)

en hoewel een bios update niet echt makelijk is nu kan lindsay wel gelijk hebben omdat je huidige bios de X2 serie nog niet ondersteund.
probeer het eens met een normale athlon64 als je die een kan vinden en update dan de bios naar de laatste versie.

[ Voor 7% gewijzigd door Countess op 24-07-2005 13:23 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• shuogg
Countess schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:21:
[...]

dan hoop ik dat je dat zakje binnenstebuiten hebt gekeert want aan de buitenkant zit metaal om ze zorgen dat het anti-staties is.
Dat heb ik gedaan
en hoewel een bios update niet echt makelijk is nu kan lindsay wel gelijk hebben omdat je huidige bios de X2 serie nog niet ondersteund.
probeer het eens met een normale athlon64 als je die een kan vinden en update dan de bios naar de laatste versie.
Volgens DFI zou het mobo de X2 moeten herkennen als een single-core clawhammer voor de bios update, maar dus wel gewoon moeten booten.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je toevallig nog een andere videokaart liggen? 't Liefst pci (niet pci-e), dat slurpt haast geen energie.

Heb je geen andere videokaart, probeer dan te booten zonder videokaart. Je ziet wel niks op je scherm, maar als je 1x een piep hoort en geen lampjes ziet branden dan ben je weer een stap verder :).

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 24-07-2005 21:16 ]

• shuogg
wwillem schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:16:
Heb je toevallig nog een andere videokaart liggen? 't Liefst pci (niet pci-e), dat slurpt haast geen energie.

Heb je geen andere videokaart, probeer dan te booten zonder videokaart. Je ziet wel niks op je scherm, maar als je 1x een piep hoort en geen lampjes ziet branden dan ben je weer een stap verder :).
Zonder videokaart geprobeerd, nog steeds niks (as in, nog steeds exact dezelfde reactie van het mobo, die 4 leds en geen geluid), ik ga het mobo maar RMAen. Zit niks anders op lijkt het :(

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 12:58
ik heb hetzelfde mobo met een amd x2 4400 bij mij bleef hij eerst hangen bij 3 rode letjes .. dat bleek aan het geheugen te liggen
de proc werd wel gewoon herkend.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Pagina: 1