Toon posts:

Apache localhost connection refused

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb swamp geinstalleerd met apache en mysql. Installatie ging goed en bij apache port heb ik 80 ingevuld aangezien ik geen iss heb draaien. Maar wanneer ik naar het phpMyAdmin scherm ga en daar bijvoorbeeld voor een database kies dan krijg ik de melding "the connection was refused when attempting to contact localhost.
Ik volg het boek "internet & database koppelingen" van patrick petersen, maar daar doen ze er vrij simpel over.
Alvast bedankt

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Lijkt me een Software Algemeen probleempje, Non-Windows Operating Systems is puur voor non-windows operating systems, en daar valt swamp niet onder :)

Verder vraag ik me af of mysql uberhaupt wel programma's toelaat vanaf 127.0.0.1.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heeft de user waarmee je probeert te connecten wel de rechten om dat te doen vanaf localhost? Dit ziet er uit als een redelijk eenvoudig op te lossen configuratieprobleem namelijk :) Komt de melding trouwens van Apache of van mysql? En draaien beiden wel netjes?
moto-moi schreef op zondag 24 juli 20051 @ 13:18:
[...]

Verder vraag ik me af of mysql uberhaupt wel programma's toelaat vanaf 127.0.0.1.
Lijkt me wel toch; zodra je maar geen firewall hebt die dat verbied? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Spider.007 op 24-07-2005 14:44 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
dom geblaaat mijnerzijds.

/edit

LEZEN eXistenZ

Je kan eventjes met Navicat de rechten toekennen aan zowel 127.0.0.1 als localhost, dan zou het wel moeten werken. (localhost en 127.0.0.1 zijn 2 verschillende dingen namelijk voor MySQL)

/edit 2

Welke versies van mysql en php en apache heb je? mysql heeft sinds de laatste paar versies een nieuwe manier van passwords onthouden wat php toentertijd nog niet ondersteunde, pas in de latere versies weer.

/edit 3

Vet ik heb mijn bericht 120% veranderd 8) :+

[ Voor 127% gewijzigd door _eXistenZ_ op 24-07-2005 15:41 ]

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Dit heeft niks met zijn httpd.conf/apache2.conf te maken, anders zou hij heel phpmyadmin niet krijgen toch?

Kijk eens in my.cnf, en dan met name naar dit stuk:
code:
1
2
3
4
5
# keep secure by default!
bind-address    = 127.0.0.1
port            = 3306
# this can make it even more secure:
#skip-networking

Bovenstaand zou moeten werken voor jouw setup.
Draait de mysqld wel?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 15:43 ]