Civ III uitbreiding met multiplayer: is dit speelbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb momenteel CIV 3 geinstalleerd en wil gaan beginnen met spelen. Nu las ik ook ergens dat er een uitbreiding voor civ 3 is waar oa een multiplayer optie in is. (neem aan via internet en lan). Nu is mijn vraag of het speelbaar is met bv 6 tegenstanders. Het lijkt me dat het spel op een gegeven moment zo traag gaat dat het vrijwel niet speelbaar meer is.

Of wordt het meer een soort spel dat je speelt verspreid over weken? (dus dat je een mail krijgt als iemand een zet gedaan heeft? en je het spel gewoon uit kan doen en kan saven?).

Graag wat reacties van mensen met ervaring met dit spel.

• Dr.Trunks
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02-2020

Dr.Trunks

Rationalist

Zelf heb ik civ3 met PtW en Conquests, maar zover ik weet zit er in elke versie een Play by E-mail functie. Volgens mij heeft dit altijd al in Civilization gezeten. Zie je dit niet dan?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/21077dvATgHn6.JPG

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Tennisbal
DrTrunks schreef op zondag 24 juli 2005 @ 12:57:
Zelf heb ik civ3 met PtW en Conquests, maar zover ik weet zit er in elke versie een Play by E-mail functie. Volgens mij heeft dit altijd al in Civilization gezeten. Zie je dit niet dan?
[afbeelding]
ik kan geen multiplayer opties kiezen. Hoe werkt dat via de mail? de orders worden dan als bestand ofzo gemaild?

• Tennisbal
DrTrunks schreef op zondag 24 juli 2005 @ 12:57:
[afbeelding]
heb nu conquest geinstalleerd en nu kan het wel. thanks
!

Verwijderd

tennisbal schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:59:
[...]

heb nu conquest geinstalleerd en nu kan het wel. thanks
!
Het is helaas niet echt lekker speelbaar over internet, tenzij met weinig spelers op grote mappen. :/

• Tennisbal
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:29:
[...]

Het is helaas niet echt lekker speelbaar over internet, tenzij met weinig spelers op grote mappen. :/
waarom is het niet lekker speelbaar? de realtime is wel ok, dus dat je allemaal te gelijk zetten doet. Enige nadeel is dat er dus een tijdsklok loopt en niet rustig ff de technologieen bv kan lezen (ben sinds lange tijd weer begonnen dus alles is weggezonken)

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met LAN, loopt het goed? Want nu ik dit zie, heb ik er ook weer een beetje zin in, nog nooit opgemerkt, multiplayer in civ III :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 02:59 ]

• Tennisbal
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 02:59:
Heeft iemand ervaring met LAN, loopt het goed? Want nu ik dit zie, heb ik er ook weer een beetje zin in, nog nooit opgemerkt, multiplayer in civ III :P
ik ben een zooi vrienden aan het overtuigen om ook civ 3 te gaan spelen. Wil multiplayer over internet spelen.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

Ik vind het alleen redelijk lopen als je elkaar kent en afspreekt wanneer je speelt zodat niet iemand opeens weg moet ofzo. Bovendien hou ik er meer van om Civ (I II en III) zo even tussendoor te spelen, een paar rondes en dan weer verder te gaan met iets anders. Vandaar dat de multiplayer me nooit erg trok.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Tennisbal
Pic_Art schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 22:32:
Ik vind het alleen redelijk lopen als je elkaar kent en afspreekt wanneer je speelt zodat niet iemand opeens weg moet ofzo. Bovendien hou ik er meer van om Civ (I II en III) zo even tussendoor te spelen, een paar rondes en dan weer verder te gaan met iets anders. Vandaar dat de multiplayer me nooit erg trok.
das waar idd, je kan toch wel saven en later met z'n allen verder spelen? (en idd ik wil het ook met vrienden spelen niet met onbekende die gelijk plijte gaan als het ff niet lukt)

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

je kunt wel saven, alleen het was een hele heisa om het spel weer geladen te krijgen, als de ene speler iets aan zijn preferences had veranderd dan werkte het niet meer. Misschien dat ze dit hebben opgelost?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Pagina: 1