Toon posts:

via draadloos geen internet meer - bedraad wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Netwerksituatie (zoals het was en goed werkte:
Locatie1:
adsl modem(speedtouch 510) ----- Router ----- switch01 ------- pc's, printer en server
Aan de switch01 hangt een tweede switch, switch02 voor het gemak
switch02
- Access Point
- ip camera's

Locatie2:
Access Point ----- switch ----- pc's

Dit werkt dus prima, op locatie 2 heb ik internet, zelfde ip reeks aangezien de access points bridgen. BTW. er is maar 1 wireless geval ingesteld als AP en de andere als point-2-multipoint.
Ik kan vanaf locatie2 alles bereiken, ip camera's, server, pc's, router, modem, internet. Vanaf locatie1 kan ik ook alles op locatie2 bereiken. Niks om je zorgen over te maken, maar nu...

Op locatie1 haal ik de router er tussen uit, d.w.z. dat het gehele netwerk omgenummerd zou moeten worden naar 10.0.0.0/24 Geen punt, het is maar een test. Op locatie1 kan ik nu een willekeurige pc in de 10.0.0.0/24 reeks zetten en heb ik meteen internet, pingen gaat goed naar zowel het modem als internet. Maar dan... Op locatie2 stel ik een pc in op 10.0.0.0/24 en kan NIET op internet. Ik kan wel het modem pingen met 10.0.0.138 maar ik kom geen steek verder. Gateway is goed ingesteld. Als ik automatisch een ip adres laat toewijzen via het draadloze netwerk gaat dat goed, ik krijg van mijn speedtouch modem keurig een ip adres. Maar internet werkt niet.

Ik kan aan dit hele verhaal geen touw meer vastknopen. Ik krijg niet ontdekt waar het probleem in zit.
Ik heb alle betrokken apparaten al van de stroom gehad om evt. MAC tables leeg te krijgen.
Ik hoop dat dit verhaal bij 1 van jullie een beetje sense maakt :) thnx.