Hoe E-mail terugkrijgen na Unmountable Boot Volume message

Pagina: 1
Acties:

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 15:37
Afgelopen vrijdag was de pc van mijn vriendin bezig met een viruscheck.Deze staat geplanned door norton op die dag.
Nu was het zo dat de hele pc vaststond en nergens meer op reageerde.Ook niet op ctrl-alt-del.
Verder niets gedaan,in de hoop dat de pc gewoon verder zou lopen,ik heb het wel vaker gehad dat de pc verder liep,ookal stond ie daarvoor voor 5 min vast.

Ik zette na 5 min de monitor weer aan,en ja hoor,een bsod.Code weet ik niet meer.
Een hard reset gedaan,en toen kwam dus die foutmelding.
Diverse opstart mogelijkheden geprobeerd die je kan doen na een windows crash.
Dit werkte niet,dus even gegoogled op de foutcode unmountable boot volume op de andere pc.
http://www.techtips4u.com/kb/sw/SW00014.htm
Eerste hit was gelijk een goede,dus ik via d repairconsole chkdsk /p en daarna fixboot gedaan.
De pc startte weer op,weliswaar zeer traag,maar ok,hij deed het weer.
Alleen door het hele gezeur ben ik enige account die op die pc stond kwijtgeraakt.Tijdens het opstarten geeft ie dat ook aan,dat de account beschadidg is en er een temp account word gebruikt.

Let op,dit is de inlog account,zonder password die je ingeeft bij het installen van windows.

Nu is het zo dat er heel veel belangrijke e-mails op die pc staan,mijn vriendin werkt nl. als vrijwilliger voor een stichting die elke 2 jaar een congres organiseert.

En juist deze mails en ook een paar anderen wil ik terug halen.Ook de adressen wil ik terug hebben.
Helaas heeft ze nooit een backup gemaakt,dus moet ik de account die ze altijd gebruikte terughalen.

Kortom,hoe haal ik een beschadigd inlog account terug,met alle bijbehorende documenten en vooral die e-mails?
Want als ik die terug kan halen doe ik de pc even formatteren en weer schoonmaken,nu kan en durf ik het even niet,want niets mag verloren gaan.

• Plopeye
  • Laatst online: 30-03 07:25
Ten eerste even balangrijk om te weten:

welke mail client is er gebruikt ?

Outlook of Outlook Express ? of mischien wel een andere...

is het 1 van de eerste 2 dan is er mail te redden...
mits de oude profile dit nog in de documents & settings map staat...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt blijkbaar een andere PC waar je dit vanaf post.

mazzel voor je :)

De account is waarschijnlijk niet weg, maar het gebruikersprofiel zal waarschijnlijk beschadigd zijn.

Als je het gebruikersprofiel (c:\documents&settings\<gebruikersnaam>) renamed zal je een nieuw schoon profiel krijgen wat wel werkt, en vervolgens kan je dan de gegevens overzetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Corona
  • Laatst online: 19-08 15:37
Ik heb even verder gezocht hier met een boede omschrijving,en ik heb alle e-mails terug gevonden.
*.dbx werkte goed in de search in windows.
Maar nu het het volgende,kan ik die importeren in de nwe account die ik heb gemaakt?

laat maar,tis gelukt!!!!
* Corona is blij!!!

[ Voor 9% gewijzigd door Corona op 24-07-2005 12:16 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Corona schreef op zondag 24 juli 2005 @ 12:07:
Ik heb even verder gezocht hier met een boede omschrijving,en ik heb alle e-mails terug gevonden.
*.dbx werkte goed in de search in windows.
Maar nu het het volgende,kan ik die importeren in de nwe account die ik heb gemaakt?
1. Copieer ze en zet ze eerst op cd-rom oid, voor de zekerheid. Als ze belangrijk zijn, moet je ze ook als belangrijk behandelen ;)
2. Ja, is gewoon te importeren in Outlook Express. Het liefst dezelfde versie, maar een hogere mag ook.
- Bestand
- Importeren
- E-mail uit een OE{versie}-archiefmap importeren
- Bladeren (locatie opzoeken dus)
- Daarna keuze welke mappen geïmporteerd moeten worden. Vink alles aan en dat was het :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Dan pas ik je topictitel nog een beetje aan (probleem zegt zo weinig) en omdat het over outlook express gaat verplaats ik je topic ook nog even naar OFF :)
Pagina: 1