Data Corruptie

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Na zoeken vond ik de meeste soortgelijke topics hier geplaatst dus ik begin hier ook maar.

Cooler Master RS-450-ACLY
Asus A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon XP 2600+
2 X 512 MB DDR
Geforce 5600 FX
BenQ DVP-1650P DVD-Rom
Silicon Image RAID Controller 680A
- PM: Western Digital 160 Gig
- PS: Maxtor 40 Gig 7200 Rpm
- SM: Western Digital 160 Gig
- SS: Maxtor 40 Gig 7200 Rpm

Raid Set A (RAID 0): PM + SM
Raid Set B (RAID 0): PS + SS

Ik heb last van data corruptie op mijn systeem. Ik kwam hier achter doordat een uitgepakte DVD in eens corruptie artefacten op de PC liet zien. Naar aanleiding daarvan heb ik voor een VOB file van 1 gig een CRC file laten aanmaken. Vervolgens heb ik beide naar verschillende plekken op de HD gekopiëerd en regelmatig failde de CRC check dan die ik daarna uitvoerde. Ook naar mijn andere schijven en op de andere schijven zelf. Het lijkt dus niet specifiek voor een schijf. Ik heb mijn geheugen inmiddels getest maar daar ligt het niet aan. Het mobo is pas om andere redenen vervangen. De kabels van de HD's heb ik al vervangen en de HD's worden actief gekoeld dus een hitte probleem wil ik ook uitsluiten. Voeding is ook pas vervangen door een Cooler Master RS-450-ACLY. Ik heb al niet meer zo veel vertrouwen in de RAID controller die er nu in zit en daarom ook al een nieuwe gekocht. Alleen nog geen tijd gehad om over te gaan. Mijn vraag is of het probleem wel in de RAID controller zit?

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Heb inmiddels een test uitgevoerd waarmee ik denk alle andere hardware uitgesloten te hebben. Ik heb het volgende gedaan:

Ik heb een image gedownload, direct naar een netwerk schijf. De image bestaat uit 84 rar files en had ook een sfv file erbij om de gedownloade bestanden te controleren. Dit heb ik gedaan en de gedownloade spullen waren ok. Vervolgens heb ik via het netwerk het archief naar een andere plaats gekopiëerd op die netwerk schijf. Ik ben toen op beide plekken het archief gaan uitpakken. Heb vervolgens van de uitgepakte bestanden (iso van 4 gig) een sfv file laten maken op beide uitgepakte locaties. Die heb ik met elkaar vergeleken en die matchte. Ik heb nu dus mijn volledige pc gebruikt behalve de Raid controller en HD's en daarbij lijken geen data fouten op te treden. Enige wat ik niet heb gebruikt is de PCI bug omdat ik de onboard netwerk aansluiting gebruik.

Ik weet niet of ik iets over het hoofd heb gezien, maar mag ik er nu vanuit gaan dat alles gewoon goed werkt behalve de RAID controller en de HD's?

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Hij is al weer uit het form lijstje, zo snel als dat gaat. Schop hem op geluk nog een keer omhoog en daarna ga ik het gewoon er op gokken en de raid controller vervangen en hopen dat probleem daarna is geelimineerd.

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Heb je de drivers van de raidcontroller al eens vervangen. Wss wel, maar je kan nooit weten.

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zou ook niet weten wat er nog anders mis zou kunnen zijn dan de RAID Controller. Is er een mogelijkheid deze in een andere PC te installeren en met andere HD's te testen?

Zo niet, gewoon de nieuwe erg voorzichtig uitpakken en proberen. Is het euvel er nog dan kan hij misschien nog retour leverancier.

ARME AOW’er