Toon posts:

Digitaal TV kijken en andere zender digitaal opnemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De dubbele tuner is NIET voor de PC maar voor te televisie.
Nu (met analoge TV) kan ik naar de ene zender op de TV kijken en de video neemt iets anders op.
Ik zou best de betere digitale kwaliteit op de TV willen, maar als ik dan niet gelijkertijd naar het ene TV programma kan kijken en een andere zender (digitaal) op de videorecorder kan opnemen is dat wel jammer.
Ondanks mijn (hoge) leeftijd wil ik graag met m'n tijd meegaan, maar het moet wel zinvol zijn op digitale televisie over te schakelen. Als je dan niet kunt kijken naar het ene en het andere programma opnemen is dat toch een behoorlijke achteruitgang

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dat kan wel want er worden 2 soorten verkocht.
1 met 1 zender waar je naar kijkt en die je dan op kan nemen.
of zo'n dual die ook worden verkocht dan kan je naar het ene net kijken terwijl je een ander net opneemt.
maar je hebt op new topic gedrukt inplaats van post reply denk ik ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Worden die bijvoorbeeld Media Markt verkocht? Enig idee wat de prijs daarvan is?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mja ligt eraan bij WIE je digitale tv wilt denk ik.
via je kabel maatschappij of via de ether.
ik heb digitale tv van kpn, en geen kabel meer.
ik weet dat ze bij kpn en digitene de keus hebben tussen single en twin tuner.
maar wil je het via de kabel of anders ?
en bij welke aanbieder wil je het ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de TV via de kabel. (Casema) Gisteren zonden ze mij een e-mail het de aanbieding voor een gratis digitale ontvanger. Zo gratis is dat ook weer niet, want je moet wel een plus pakket aanschaffen voor minimaal een bepaalde periode. Je betaalt dat indirect toch voor de decoder.
Maar ik zag op het internet, dat deze decoder maar 1 signaal uitstuurt. Dus niet kijken naar het ene programma en het andere opnemen. En daar heb ik geen behoefte aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 10:24:
De dubbele tuner is NIET voor de PC maar voor te televisie.
Nu (met analoge TV) kan ik naar de ene zender op de TV kijken en de video neemt iets anders op.
Ik zou best de betere digitale kwaliteit op de TV willen, maar als ik dan niet gelijkertijd naar het ene TV programma kan kijken en een andere zender (digitaal) op de videorecorder kan opnemen is dat wel jammer.
Ondanks mijn (hoge) leeftijd wil ik graag met m'n tijd meegaan, maar het moet wel zinvol zijn op digitale televisie over te schakelen. Als je dan niet kunt kijken naar het ene en het andere programma opnemen is dat toch een behoorlijke achteruitgang
hoezo achteruitgang is altijd zo geweest. zo als jij het zecht, heb je ook twee onvangers.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, nu heb ik helemaal geen 2 ontvangers. De coax kabel uit de muur gaat eerst in de video (video in) en vervolgens via video-uit naar de TV.
Ik kan gewoon RTL-4 opnemen en tegelijkertijd kijken naar SBS-6.

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

je videorecorder en televisie hebben hun eigen ontvangers (tuners) ingebouwd. Ze moeten beiden immers kanalen zoeken voordat je wat kunt kijken

Alleen:           DE GROETJES

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Volgens Multikabel:
Digitale ontvangst op meerdere televisies?
Uiteraard kunt u op ieder tv-toestel in uw huis digitale televisie ontvangen. Daarvoor heeft u wel bij ieder toestel een digitale ontvanger en smartcard nodig. U kunt op één tv-abonnement maximaal 3 extra smartcards gebruiken voor slechts € 0,50 per maand per kaart. Vanzelfsprekend blijft het mogelijk op alle toestellen analoog te blijven zappen.
Maar je kan natuurlijk ook je videorecorder analoog aansluiten en je TV via een digitale tuner, de kwaliteitswinst valt toch in het niet als je op een (analoge) videorecorder opneemt. Als je in de toekomst een DVD/HD recorder aanschaft moet je er op letten dat er een digitale tuner in zit die compatible is met je kabel provider en dan kun je daar ook digitaal mee opnemen. Maar het principe werkt net zo als analoge TV, een splittertje ertussen en het werkt. Als je via ADSL of Digitenne TV krijgt zit het weer anders, ADSL heeft een beperkte bandbreedte en kan dus een beperkt aantal TV's tegelijkertijd aan. Voor Digitenne moet je voor ieder apparaat zo'n ontvanger/decoder hebben maar je kan in theorie zoveel apparaten draadloos aansluiten als je wilt.

Als je nog geen digitaal abonnement hebt, raad ik je aan om zo'n all-in-one (TV/Internet/Telefonie) via je kabel provider, als het een beetje een fatsoenlijke provider is, te nemen. Bij ADSL gaat TV kijken en telefoneren van je internet bandbreedte af, dus als je aan het bellen bent en je hebt 2 TV's aan staan gaat internet veeel trager (tenzij je internet zowieso geknepen wordt). Bovendien schaalt kabel internet beter op qua snelheid, de 100 mbit is al in zicht.

Too many people, making too many problems

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
wanner je digitale TV neemt zou ik de VCR niet meer gebruiken voor opnemen maar een ontvanger kopen met twee tuners en een harddisk. Ik ben niet zo thuis in het kabel tv gebeuren maar dergelijk ontvangers zijn voor digitale satelliet TV heel gangbaar en qua digitale techniek zou er weinig verschil in moeten zitten. Een bekend satelliet TV merk is Topfield en die maken ook een kabel TV PVR ontvanger. Een harddisk recorder is dan overbodig en onzinnig omdat de kwaliteit daarvan altijd minder zal zijn als van de 1:1 kopie die een ontvanger met ingebouwde harddisk maakt.

Verwijderd

BartNL schreef op zondag 24 juli 2005 @ 12:59:
wanner je digitale TV neemt zou ik de VCR niet meer gebruiken voor opnemen maar een ontvanger kopen met twee tuners en een harddisk. Ik ben niet zo thuis in het kabel tv gebeuren maar dergelijk ontvangers zijn voor digitale satelliet TV heel gangbaar en qua digitale techniek zou er weinig verschil in moeten zitten. Een bekend satelliet TV merk is Topfield en die maken ook een kabel TV PVR ontvanger. Een harddisk recorder is dan overbodig en onzinnig omdat de kwaliteit daarvan altijd minder zal zijn als van de 1:1 kopie die een ontvanger met ingebouwde harddisk maakt.
De TF5100PVRc is alleen te gebruiken als de aanbieder de zenders FTA (geen kaart nodig) op de kabel zet! De net aangekondigte TF5200PVRc (leverbaar Q4 2005) is wel geschikt want deze heeft 2 CI sloten. Om je bestaande kaart te kunnen gebruiken heb je alleen nog een Irdeto(2) CAM nodig (verkrijgbaar bij elke SAT shop). De vewachte prijs is ~600 euro, een stuk voordeliger dan een losse digitale ontvanger + goede kwaliteit DVD/HD recorder.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 09:43 ]

Pagina: 1