Gigabyte GF6800 Silentpipe, geen pipelines in Rivatuner?

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ik heb net een passief gekoelde 6800 van Gigabyte gekocht. Nu hoor ik overal dat het mogelijk zou zijn om extra pipelines te unlocken. Alleen Rivatuner kan helemaal geen informatie over mijn kaart vinden:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/rivatuner1.JPG

En als ik in het checklist kom staat alles op disabled enzo, wat niet zo hoort:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/rivatuner2.JPG

Ik heb alles al wel aangevinkt en gereboot enzo maar voor de snelheid van m'n kaart maakt het niets uit. Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Ik draai windows server 2003, zou het daar mee te maken hebben? Ik heb verscheidene stuurprogramma's geprobeerd (allemaal w2k/XP versies). Ik heb ook de nieuwste bios van gigabyte erop staan, zou ik die misschien moeten veranderen? (zoja welke)

www.nintendocasemods.com

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:24
Hoe kom ik met rivatuner in "Custom graphics processor configuration"?

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
volg dit en je begrijpt dat er bij mij iets niet klopt:
http://forums.anandtech.c...did=1500237&enterthread=y

www.nintendocasemods.com

• Dr.Trunks
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02-2020

Dr.Trunks

Rationalist

Dat zou inderdaad weleens aan je OS kunnen liggen. Het is sowiezo al raar dat er geen pipelines gezien worden, en als je alles aanvinkt en er gebeurt niks kan je het eigenlijk al raden.
offtopic:
Overigens, heb je geen last van slecht beeld als je video's bekijkt?

Als je een proc hebt met 64-bits ondersteuning, zou je de 64bit versie van win2003 kunnen proberen. Daar heeft nVidia wel drivers voor.

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
In een wanhoopsactie had ik gewoon doodleuk Rivatuner in WinXP compatibiliteitsmodus opgestart... en nu doet ie 't zoals het hoort! :)

yeah, zometeen maar eens even proberen, mijn broer is nu eerst nog even Balla's in GTA:SA aan het afschieten...

www.nintendocasemods.com

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Hoe warm wordt die van jou met silentpipe ? Ik heb er ook zo een en die wordt soms wel 75°. Wel lekker stil :9

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Mijne is op 't moment 65° na een lange tijd GTA:SA, maar 75° is ie ook wel eens geweest hoor :)
Volgens mij krijg je dat soort temperaturen ook met 'normale' koelers, die videokaarten kunnen daar ook wel tegen naar het schijnt.

Mmhh net idd even een videotje opgestart en dat ziet er idd zwaar vaag uit, dat wordt weer wat kloten met drivers denk ik :)

www.nintendocasemods.com

• mandroid
Digital-DNA schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:50:
Mmhh net idd even een videotje opgestart en dat ziet er idd zwaar vaag uit, dat wordt weer wat kloten met drivers denk ik :)
In de 77.72 drivers zit een foutje en worden video's niet goed afgespeeld (had er ook last van). Probeer een oude driver en alles loopt prima :)

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
verdorie, ik heb net geprobeerd te unlocken... werkt het alweer niet... als ik gereboot heb staat ie nog steeds op A1 12x1,5vp... Zou dit nou ook aan windows2003 liggen of aan de bios van m'n videokaart...

Dus... lord-evil... heb jij het al geprobeerd?

www.nintendocasemods.com

• mandroid
Ik heb nog niet eens geprobeerd te unlocken. Gaat zo ook snel genoeg toch :p

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
opzich...

maar aangezien jij waarschijnlijk geen windows 2003 draait, en ik geen zin heb om apart windows te installeren om het te proberen, ben jij toch wel een beetje m'n enige hoop :'(

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Die is toch pci-express? Dat betekend dat het geen nv40 maar nv41 core is die geneens 16 pipelines heeft, dus waarbij je ze ook niet kan unlocken. Helaas maar waar...

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
nee hoor 't is een AGP :) en het is een N40

www.nintendocasemods.com

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Klinkt misschien gek, maar de temperatuur gaat zo'n 10 tot 15 graden omlaag als je de core op minimaal 349 Mhz zet. Probeer maar eens, je zult zien dat binnen enkele seconden de temperatuur begint te zakken. Idle werd hij bij mij 55 graden op 300 Mhz, nu loopt hij 350 Mhz en is hij 37 graden.

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
hhhmmm reinste mysterieusheid!

Idd ik heb de coreclock verhoogd van 325 naar 350 en dat scheelt zowaar 10 graden!

M'n 3dMark05 score bleef hetzelfde... ik vraag me echt af hoe dit kan...
(heeft EdGnoj ook een Silentpipe? (en geprobeerd te unlocken?))

www.nintendocasemods.com

• EdGnoj
  • Niet online
Ja, EdGnoj heeft ook een Silentpipe. In principe kan ik hem wel unlocken, maar ik kom niet verder dan 12.1 en 6vp. Ik draai WindowsXP SP2 en heb Rivatuner 2.0 RC15.6 gebruikt.

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Okay het unlocken kan dus in principe wel gewoon maar je kreeg artefacts oid?

(bij mij in win2003 lukt het unlocken uberhaupt niet en weet ik dus ook niet of ik artefacts krijg, ligt dus waarschijnlijk aan het OS dus)

www.nintendocasemods.com

• EdGnoj
  • Niet online
Ik kreeg inderdaad allemaal artifacts. (Rode blokken) Gewoon een kapotte pipeline dus.

Best mogelijk dat Rivatuner niet goed samenwerkt met Win2003. Geen idee eigenlijk.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:59
windows server 2003 is ook niet bedoelt om op te gamen. Het is alleen een OS voor servers.
Probeer het anders eens met XP als je dat nog niet gedaan had.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Pagina: 1