Raid sata schijven formateren op raid controlcard

Pagina: 1
Acties:

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02-2025
Ik moet het effe zeker weten, maar ik heb gister een pci serial ata raid kaart in gebouwd.
Daar heb ik twee nieuwe Sata maxtor schijven van 160 gb aan gehangen.
Drivers van de kaart geinstalleerd en de schijven in 1-0 Mirror gezet.
In Xp de schijf (dan zie je 1x schijf 160Gb staan) geformateerd en een partitie van de 160gb aangemaakt.

Vraag luid:is de tweede schijf die mirror staat nu ook geformateerd&partitie aangemaakt.
Zodat als er een uitvalt de mirror het overneemt.
kan het niet zo gauw vinden in de search! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door jivemen op 24-07-2005 09:33 ]

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

er zijn 2 mogelijkheden (of meer :))

trek 1 van de sata kabels eruit, en kijk wat er gebeurt. hij zou dan alarm moeten geven, en na insteken een rebuild moeten doen.

je zegt dat je ze in een 1-0 mirror hebt. ik neem aan dat dat gewoon raid 1, mirror bedoelt is. als je een goede raid 1 hebt gemaakt, dan zie je idd maar 1 schijf. heb je niet een tool gebruikt al om te kijken hoe je raid config eruit ziet ? dat kan volgens mij wel ergens in bios, of voordat je xp opstart.

just chekk'in

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02-2025
je zegt dat je ze in een 1-0 mirror hebt. ik neem aan dat dat gewoon raid 1, mirror bedoelt is. als je een goede raid 1 hebt gemaakt, dan zie je idd maar 1 schijf. heb je niet een tool gebruikt al om te kijken hoe je raid config eruit ziet ? dat kan volgens mij wel ergens in bios, of voordat je xp opstart.

just chekk'in[/quote]

Klopt wat je zegt,bij het opstarten checkt hij de raid config en meld dat de twee schijven raid 1 staan.
zal eens testen als ik er één los koppel.(had ik als eerder gedaan,maar koste toen een halve dag om te rebuilden >:) )

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland