Omdat de height:100% in CSS erg moeilijk blijkt te zijn voor Firefox (100% betekent dan 100% van het scherm en niet van de site zelf), heb ik de 'Faux Column techniek' gebruikt. Als de div dan niet meer verder naar beneden loopt, krijg je het (identieke) achtergrondplaatje y herhaald te zien, zodat het lijkt alsof de div wel verder gaat.
Achtergrondimg: img/bg.jpg
Bg-herhaling: verticaal
Positie x: midden
Positie vanaf top: 0
Probleem is alleen dat ik boven de header en onder de footer 5px lege ruimte over wil hebben. Dit scriptje zorgt er dus voor dat ook deze 5px-ruimtes gevuld worden met het achtergrondplaatje.
Nu lijkt dat heel gemakkelijk op te lossen door die 0 te vervangen met 5, maar dat werkt dus niet. Dan is de hele achtergrondkleur- en plaatje opeens verdwenen...
Solution, anyone?
Weet iemand trouwens ook of het mogelijk is om twee achtergrondplaatjes te gebruiken? Als ik namelijk een achtergrondplaatje gebruik voor deze 'techniek', heb ik nog geen herhalend achtergrondplaatje die het hele beeld vult.
Achtergrondkleur: #cccbody { background: #ccc url(img/bg.jpg) repeat-y 50% 0; }
Achtergrondimg: img/bg.jpg
Bg-herhaling: verticaal
Positie x: midden
Positie vanaf top: 0
Probleem is alleen dat ik boven de header en onder de footer 5px lege ruimte over wil hebben. Dit scriptje zorgt er dus voor dat ook deze 5px-ruimtes gevuld worden met het achtergrondplaatje.
Nu lijkt dat heel gemakkelijk op te lossen door die 0 te vervangen met 5, maar dat werkt dus niet. Dan is de hele achtergrondkleur- en plaatje opeens verdwenen...
Solution, anyone?
Weet iemand trouwens ook of het mogelijk is om twee achtergrondplaatjes te gebruiken? Als ik namelijk een achtergrondplaatje gebruik voor deze 'techniek', heb ik nog geen herhalend achtergrondplaatje die het hele beeld vult.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 06:43 ]