URL zit vast na gebruik download script

Pagina: 1
Acties:

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:11

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik heb gezocht op google en ook nog gebruikt gemaakt van GOT search maar heb geen antwoord kunnen vinden op me vraag.

Het zit zo, wanneer ik een bestand download via mijn download script blijft de laatst gebruikt URL vast staan in de adressenbalk van IE. Wanneer ik op andere links die naar andere paginas gaan binnen me website klik, blijft die URL gewoon vast staan.

Ik weet niet waar het aan kan liggen, maar ik denk dat meerdere mensen deze probleem wel zijn tegen gekomen.

Dit stukje code download het bestand, misschien dat het aan de headers kan liggen.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
if ($DB_LINK_CLASS -> db_num_rows ($output)) {
    $output_object = $DB_LINK_CLASS -> db_fetch_object ($output) ;
            header("Content-Description: File Transfer"); 
            header("Content-Type: application/force-download"); 
            header("Content-Disposition: attachment; filename=".basename($bestand)); 
    @readfile(''.$output_object->volledige_dir.''.$bestand.'');
    #echo 'jaaaaaaaa';
}

Overigens werkt alles perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door aex351 op 23-07-2005 23:28 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gebruik je misschien frames, of heb je een voorbeeldje waar we het kunnen zien?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Volgens mij is dit gewoon een clientside probleem. Wat doet Firefox of een andere browser? En inderdaad, heb je geen linkje?

offtopic:
Wat een vage manier van inspringen. Verder, @ voor een commando is vies (fouten moet je afvangen, niet blokkeren) en waar zijn die lege strings voor nodig die je op regel 6 maar willekeurig ertussen stopt? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Nee ik gebruik geen iframes, het is gewoon een link waar je op klikt waarbij die download.php aanroept en met de gegeven vars in de URL sql checks doet en vervolgens met het stukje script in me eerste post direct kan downloaden waarbij je infeite gewoon op de oorspronkelijke pagina blijft staan.

edit: in firefox is dit probleem er niet, verek en ik zie meteen dat me website compleet is vern**kt in ff .. pff. werkt weer :p

[ Voor 22% gewijzigd door aex351 op 23-07-2005 23:38 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan is dit dus inderdaad een clientside probleem, en daarmee hoort het dan ook in Webdesign & Graphics. En nogmaals, zonder een linkje kunnen we hier niet veel over zeggen, sowieso omdat je PHP-code voor een clientside probleem redelijk irrelevant is.

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
-NMe- schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:38:
Dan is dit dus inderdaad een clientside probleem, en daarmee hoort het dan ook in Webdesign & Graphics. En nogmaals, zonder een linkje kunnen we hier niet veel over zeggen, sowieso omdat je PHP-code voor een clientside probleem redelijk irrelevant is.
Volgens mij kan dit geen clientside probleem zijn hoor, en wat moet Webdesign & Graphics met me vraag aan hun kant :?

Een linkje is moeilijk te geven aangezien me website atm niet open is voor publiek, maar ik denk dat me uitleg over het probleem voldoende moet zijn om achter het probleem te kunnen komen.

startpagina:
http://www..nl/mod_bestanden/bestanden

de link zou er als volgt uit zien :
http://www..nl/mod_bestanden/download/&mod_download-bestand=1&id=1&bestand=readme.txt

het komt erop neer dat de script die in me eerste post direct word aangeroepen en het bestand word gedownload, maar nu blijkt in IE blijft de URL vervolgens vast zitten. In FF niet.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

aex351 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:49:
Volgens mij kan dit geen clientside probleem zijn hoor, en wat moet Webdesign & Graphics met me vraag aan hun kant :?
Je zegt het zelf al...
maar nu blijkt in IE blijft de URL vervolgens vast zitten. In FF niet.
IE doet het fout, Firefox niet. Je server verstuurt de data dus goed (anders zou Firefox het niet goed doen), dus ligt het probleem ofwel in een setting, ofwel in een bug/feature van IE.

Pagina: 1