[PHP]

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik probeer een webshop module te installeren in mijn website die draait op MAMBO.

Wanneer ik dit probeer krijg ik de volgende melding: FATAL ERROR: register_globals is disabled in php.ini, please enable it!

Nu is mijn NOOB vraag. . .. waar staat de php.ini zodat ik dat aan kan passen.

Bedankt voor de reacties.

:)

www.diovisuals.co,

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-04 04:43
c:\windows\php.ini

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 16:44
TS geeft niet aan dat die Windows gebruikt (oftewel, slechte topic start), maar in Windows staat die in je windows folder, op linux in je etc/httpd (geloof ik)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 01:32
Dat hangt helemaal af van het besturingssysteem. Probeer eens locate php.ini.

Verder staat je topic in het verkeerde forum (hij hoort in Software Algemeen) en had je wel een zinnigere titel mogen verzinnen.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
• Je topictitle is onvolledig
• Je topicstart is onvolledig (welk besturingssysteem, eigen server of hosting, welke php-versie, welke mambo-versie, etc)
• PHP hoort in Programming & Webscripting. Dit gaat echter over de configuratie van een webserver, en dat hoort in Software Algemeen
• Heb je zelf wel gezocht?:
Google naar 'where is php.ini' De eerste paar hits leveren mij al het antwoord op

Aanvullend hierop: als je gehuurde webspace hebt, heb je zeer hoogstwaarschijnlijk geen toegang tot de php.ini, dus zul je je provider moeten mailen/bellen of ze dat kunnen veranderen voor jou..

Edit: excuses Soultaker, je hebt gelijk :-)

[ Voor 31% gewijzigd door HyperioN op 23-07-2005 22:08 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 01:32
Zeg het dan wel goed, HyperioN. P&W is niet bedoeld voor vragen over de installatie/configuratie van software. De TS wil niet programmeren in PHP, hij wil PHP configureren.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:24
HyperioN. schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 22:01:
Aanvullend hierop: als je gehuurde webspace hebt, heb je zeer hoogstwaarschijnlijk geen toegang tot de php.ini, dus zul je je provider moeten mailen/bellen of ze dat kunnen veranderen voor jou..
En willen, die setting is juist niet voor niets per definitie standaard op OFF ingesteld. Er kleven nogal wat veiligheidsrisico's aan als deze variabele op ON komt te staan.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

register_globals kan alleen geset worden in php.ini, wat betekent dat het dus een server wide instelling is. Je hoster zal dus niet echt staan te springen om het aan te passen.

Blijkbaar kan het ook per vhost ingesteld worden, maar is dat geen goed idee volgens deze opmerking op PHP.net.

[ Voor 38% gewijzigd door AtleX op 23-07-2005 22:09 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 16:01

André

Analytics dude

Ik voeg mij bij bovenstaande reacties, er blijkt totaal niet dat je enige moeite hebt gedaan om het zelf op te lossen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.