Toon posts:

Debitel doet slecht aanbod?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vrouw heeft van Debitel een aanbod gekregen om na 2 jaar haar abbo te
verlengen met een 90 abbo met 3mnd gratis, wat grofweg neerkomt op zo
een150 euro voor een jaar
Zie ik zojuist op hun site dat nieuwe klanten voor 3,25 p/m een 90 abbo
kunnen afsluiten zonder aansluitkosten wat grofweg neerkomt op 39 euro.
Dan snijdt Debitel zich toch in de vingers met bestaande klanten?
Want dan ga je toch weg?
En meldt je je gewoon opnieuw aan of beter nog gaat je voordeel bij een
andere provider halen.
Ik snap dit niet dit is toch nieuwe klanten door de voordeur naar binnen en
bestaande klanten door de achterdeur eruit?
Het is toch volkomen onlogisch om bestaande klanten aan je te binden voor
weer 1 of 2 jaar door ze meer te laten betalen als nieuwe klanten?
Waarom wordt een trouwe klant niet gewoon beloond en kan die hetzelfde
voordeel pakken?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:09
Heel simpel, omdat de meeste mensen al blij worden van 3 maanden gratis. Je moet het zo zien dat de meeste mensen niet het internet af struinen om naar aanbiedingen etc te zoeken. Voor de meeste mensen is het behouden van een nummer prioriteit 1, en als ze dan nog een 'in hun ogen' leuke aanbieding krijgen tekenen ze direct bij voor een of twee jaar...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is toch vrijwel overal zo, als je eenmaal klant bent zijn de aanbiedingen een stuk minder interessant.
Als ik jou was dan zou ik gewoon weg gaan naar een andere provider als dit je niet bevalt, want zo kun je gewoon iedere keer genieten van een nieuwe aanbieding.
Slim is het idd niet van Debitel, maar zo gaat het nu eenmaal.

Got kent regelafbreking, dus je hoeft heus niet zelf iedere keer op enter te drukken, dat leest namelijk gigantisch irritant

Verwijderd

IDD!! ik heb precies hetzelfde. ik zag dat en ik heb meteen mijn abbonement opgezegd. Alleen nu is de opzeg tijd opeens 3 maanden ipv 1 maand wat er in mijn contract stond :S. Dat kost mij mooi 60 euro dus. En ik had ook al gemaild waar het op slaat dat trouwe klanten gewoon grofweg 5 keer zoveel moeten betalen dan iemand die een nieuwe abonnement afsluit, maar hier hadden ze geen helder antwoord op, alleen dat het niet anders kon. Nu wacht ik dus op het beeindigen van mijn contract, en dan ga ik zo'n aanbieding aanschaffen, maar dan zul je weer zien dat die aanbiedingen niet meer gelden of 10 keer zo duur zijn geworden. Stelletje rukkers

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit zelf bij Orange en daar valt me ieder jaar weer op als ik verleng, dat ze toch slimmer bezig zijn want daar kunnen ze op een of andere manier altijd wel een oplossing vinden die naar tevredenheid is.
Alleen vind ik Orange zo duur. :'(
Maar ja over hun service niets dan lof.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 12:18
Ik zou debitel sowieso opzeggen, als je er van af kunt.
Mijns inziens is het een k*t provider. Heb er twee keer gezeten, waarvan een nu nog loopt, naast mijn T-Mobile abbo. Als dat afloopt, voor mij nooit meer debitel. Tis gewoon een tussenhandelaar.

Verwijderd

tja het is algemeen bekend in de telecombranche dat er liever nieuwe klanten worden aangetrokken dan bestaande klanten te houden. Ikzelf zie het liever andersom :)

Verwijderd

Doe hetzelfde als ik:

Ik heb mijn debitel 90 vodafone abbonnement opgezegd (schriftelijk). Nog geen 2 weken later kreeg ik het volgende aanbod:

- toch abbonnement verlengen voor 2 jaar met een nieuw toestel (in de D500-range)
- een 1-jarige abbonnementsverlenging met de eerste 8 maanden gratis (dus +/- 6.66 per maand)

Succes ermee :D

Ik zie dat je waarschijnlijk telfort gebruikt. Ik neem aan dat je hier wel ongeveer hetzelfde mee kan doen. Anyway, mocht dat niet lukken, dan heb je nog 2 maanden om op te geven dat je je nummer wil meenemen. Neem je dan een nieuwe sim-only abbo, dan kost het je 20 euro om je nummer om te laten zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 22:06 ]

Verwijderd

Dit is gewoon een eerste bod van hun kant. Natuurlijk gaan ze niet meteen het achterste van hun tong laten zien. Op deze manier zullen ze ongetwijfeld al een heel acceptabel percentage van de klanten houden.

Pas bij klanten die een beetje gaan nadenken (zoals jij) zal men verder gaan. Dus gewoon zeggen dat ze met een betere deal moeten komen, omdat je anders naar een ander gaat. Dan komt die betere deal er wel.

Je kunt altijd naar een ander, dus niet geschoten is altijd mis.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:58:
Ik zit zelf bij Orange en daar valt me ieder jaar weer op als ik verleng, dat ze toch slimmer bezig zijn want daar kunnen ze op een of andere manier altijd wel een oplossing vinden die naar tevredenheid is.
Alleen vind ik Orange zo duur. :'(
Maar ja over hun service niets dan lof.
Denk je niet dat juist omdat Orange zo duur is ze relatief leuke aanbiedingen kunnen doen?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:57

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

als je zelf voor een toestel zorgt kan je via telecomvergelijker.nl (hier ongetwijfeld bekend..) prima aanbiedingen vinden, daar heb je geen debitel of andere klantenservice voor nodig.

Ik heb nu zelf een telfort200 abonnement voor 4,50; er zijn aanbieders genoeg die soortgelijke, kortdurende, acties hebben.

ping 127.212.23.124

Pagina: 1