[KPN, Speedtouch 580] Wel verbinding, geen i-net..??

Pagina: 1
Acties:

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds woensdagavond hebben me neefje en nichtje geen internet meer.

De setup is als volgt:
- PC1 (XP Pro): Speedtouch 580, draadloos (image), zonder routers of iets dergelijks ertussen
- PC2 (Win98) die ook rechtstreeks op de modem is aangesloten

Wat werkt wel:
- Er is wel (draadloos) verbinding tussen de PC en de modem. Ik kan wel pingen naar de modem
- Draadloze verbindingssignaal is in orde.

Wat werkt niet:
- Ik kan niet pingen naar (bijv.) een website
- Als ik IE(6.0) opstart dan slokt IE een flinke hap geheugen en kan ik m alleen afsluiten dmv de taskmanager
- Hierdoor kan ik dus ook niet in de setup van de modem (overigens alleen 10.0.0.138 geprobeerd, maar las net in een ander thread dat het ook 192.168.1.1 kon zijn, moet ik nog proberen)

Wat heb ik geprobeerd:
- Helpdesk gebeld. Ze kunnen vanaf daar geen fouten zien. Volgens hun is de verbinding in orde. De fout zal dus ergens in de PC(s) zitten...? Of in de modem.
- Heb gekeken of op de KPN ADSL site wat nuttigs tussen stond, maar zonder resultaat.
- Software voor Speedtouch opnieuw geinstalleerd, installatie ging goed, geen errors e.d. Maar dit had verder geen invloed
- Ad-Aware eroverheen, niks gevonden.

Iemand nog tips?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

Duinkonijn

Huh?

heb je ook een andere scanners geprobeerd.

Antivirus?
microsoft anti spyware?

probleem lijkt hem in je pc dus te zitten..
gezien ie flipt.. zonder internet hoord ie ook niet te flippen..

[ Voor 43% gewijzigd door Duinkonijn op 23-07-2005 20:34 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:05

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Weet bijna zeker dat het een worm is die ik zelf ook heb opgelopen. Kon niet meer surfen - p2p en msn ging wel goed. Uiteindelijk heb ik m'n pc opnieuw moeten installeren.
Weet trouwens niet de naam - is wel een vrij recente geloof ik, amper een maand.

Hier kon uw advertentie staan

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
werkt geen van beide pc`s?

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
@ Duinkonijn: Nope, alleen Ad-Aware (en straks ook checken met Spybot, CleanWebShredder en HijackThis)

Denk -zoals Nitroglycerine ook al zegt- idd aan een soort van virus. Pc is vanmiddag gescand met NAV, maar zonder resultaat ("Detected: 0" :( ). Binnenkort maar s n andere virusscanner proberen en daarmee scannen.

@ harryslinger: Nope

Sta nog steeds open voor suggesties.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Even wat obvious puntjes...
• Probeer vanaf de PC waarop je het modem kunt pingen even of je er toevallig wel heen kan telnetten. Als dat wel lukt, maar je niet bij de webinterface kan komen, check dan even of er geen verdwaalde proxy in je browser is ingesteld.
• Gebruik je DHCP? Check dan even of je PC's wel de verwachte IP/DNS/gateway-gegevens krijgen. En als je geen DHCP gebruikt, check dan natuurlijk of de config op je PC's nog wel klopt.
Nitroglycerine schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 20:37:
Weet bijna zeker dat het een worm is die ik zelf ook heb opgelopen. Kon niet meer surfen - p2p en msn ging wel goed. Uiteindelijk heb ik m'n pc opnieuw moeten installeren.
Weet trouwens niet de naam - is wel een vrij recente geloof ik, amper een maand.
Heb jij een glazen bol? Beetje voorbarige conclusie namelijk ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Nog een ander idee: gebruik je WPA-PSK? Misschien dat een van hun twee heeft lopen kutten in de instellingen van de wireless kaartjes?
Dan kan het zo zijn dat de encryptionkey niet goed is ingevuld op het werkstation.
De diagnostics van je netwerkkaart kan dan laten zien dat er wel een verbinding tot stand is gekomen maar dat er geen netwerkverkeer mogelijk is.
Ik gebruik zelf een ASUS USB wireless adapter en daar kreeg ik in eerste instantie die melding ook.

Probeer ook vooral eens een 3e externe computer op het netwerk aan te sluiten; gaat dat wel goed?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Probeer eens ipconfig /renew, als je een socket error krijgt kan je je winsocket proberen te repareren.
Pagina: 1